מזעזע: משפחה מחיפה הגיעו לקבור את סבתם וגילו כי התבלבלו בגופה

רגעים לפני הלוויה, משפחתה של המנוחה גילתה כי מדובר באישה אחרת ואילו סבתם נקברה בקבר סמוך על ידי משפחה אחרת. באישור מיוחד החלו החפירות - והלוויות נערכו מחדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/20 22:40 ט בטבת התשפ

מזעזע: משפחה מחיפה הגיעו לקבור את סבתם וגילו כי התבלבלו בגופה
בית קברות יהודי , צילום: shutterstock

משפחתה של אנה בן בסט ז"ל, בת 86 מחיפה ביקשה לקבור אותה בבית העלמין בעיר, רגעים לפני שיצאו לכיוון בית הקברות, התבקשו לבצע נוהל זיהוי שגרתי - שם גילו כי המנוחה שהם עומדים לקבור היא לא הסבתא שלהם.

בחברה קדישא של צפון אפריקה מיהרו‎ לבחון את הטעות. הם החלו לשחזר את מהלך היום והבינו, שככל הנראה, התבלבלו בין ארבעת הנשים שנקברו באותו היום. באישור מיוחד החלו החפירות בקברים, והוצאה גופת האישה שנקברה במקום הלא נכון.

במקביל, הודיעו למשפחה שביצעה את הלוויה בבוקר כי חלה טעות וביקשו מהם לחזור לבית העלמין - ולבצע זיהוי מחודש. שעות לאחר מכן, התקיימו הערב שתי הלוויות.

מטעם חברה קדישא צפון אפריקה שבחיפה נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים בפני המשפחות על עוגמת הנפש. נציין כי שני בניה של הנפטרת הראשונה זיהו בשוגג, כנראה עקב סערת הרוחות בה היו מצויים, נפטרת אחרת  כאמם. עת התבררה הטעות, יצרה חברה קדישא צפון אפריקה בחיפה קשר באופן מיידי, עם שני הבנים אשר חזרו והעידו כי זיהו את אמם. אנו מתנצלים בשנית בפני המשפחות ואנו נפיק לקחים ונרענן את הנהלים על מנת שמקרים כאלו לא ישנו".