דו"ח משרד הבריאות: השפעת השנה פגעה בצורה הקשה ביותר מזה עשור

דו"ח משרד הבריאות פרסם כי השפעת השנה גבתה את חייהם של 3 ילדים ועוד 15 איש נוספים. הזן הדומיננטי עד כה בישראל הוא שפעת החזירים. בישראל התחסנו השנה 22% מהאוכלוסייה למרות שמדובר בעלייה, בקופות החולים כמעט אזלו לגמרי מלאי החיסונים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/20 14:42 ט בטבת התשפ

דו"ח משרד הבריאות: השפעת השנה פגעה בצורה הקשה ביותר מזה עשור
חיסון, צילום: pixabay

על פי דו"ח משרד הבריאות שהתפרסם הבוקר (ב') תחלואת השפעת השנה היא הקשה ביותר בתוך העשור האחרון. עד החודש הזה השפעת השנה גבתה מחיר של 18 בני אדם שנפטרו עקב המחלה ביניהם 3 ילדים. הזן הדומיננטי עד כה בישראל הוא שפעת החזירים, שנחשב לזן אלים המסוגל לפגוע גם בצעירים ובריאים. 

עד לפתח שנת 2020 התחסנו בישראל כנגד השפעת העונתית 22% מכלל האוכלוסייה בישראל, מדובר בעלייה של 4% לעומת השנה שעברה, אך העלייה נבלמת בשל המחסור במלאי החיסונים בקופות החולים, שבחלקם הוא כבר אזל. בקופות החולים מדווחים כי נותרו רק מאות חיסונים ששמורים גם ככה לילדים ולתינוקות שזקוקים למנת חיסון נוספת.

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, אמר בתגובה: "עונת השפעת השנה לא רק הקדימה אלא גם קשה יותר משנים קודמות. לצערנו, ההזנחה המתמשכת של מערכת הבריאות מצד המדינה והיעדר תקצוב הולם, היעדר ההיערכות הראויה לחורף והתעדוף הנמוך של הבריאות עולים בחיי אדם. המצב חמור במיוחד בתחום בריאות הציבור והרפואה המונעת. למערכת הבריאות בישראל אין שום רזרבות, והיא פועלת במחסור חמור מתמיד".