הנשיא ריבלין: "הייתי בטוח שנתניהו לא יבקש חסינות"

הנשיא השיב גם לשאלה האם ייתן לאדם עם כתבי אישום להרכיב ממשלה, "לצורך הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על מועמד עם כתבי אישום אתייעץ עם יועצים. לא אקבל החלטה בגלל אישיות כזו או אחרת, אלא החלטה עקרונית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/20 10:37 ט בטבת התשפ

הנשיא ריבלין: "הייתי בטוח שנתניהו לא יבקש חסינות"
הנשיא ריבלין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנשיא ראובן ריבלין התראיין היום (ב') במסגרת ועידת "ידיעות אחרונות", והודה כי חשב שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יבקש חסינות כלל. "שנתניהו קיבל את עקרון הנבצרות, הייתי בטוח שלא יבקש חסינות, האמון במערכת המשפטית נמצא בליבת היכולת שלנו לקיים חיים דמוקרטיים" כך אמר הנשיא.

ריבלין התייחס לכך שייתכן ויצטרך להחליט האם להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, שלו כתבי אישום על עברות שוחד, מרמה והפרת אמונים: "שמעתי שאצטרך להחליט. כמובן שלצורך כך אני אתייעץ עם יועצים, אשאל את כל השאלות שצריך, אני יוכל לומר לכם שאני לא אקבל החלטה בגלל אישיות כזו או אחרת. אצטרך לקבל החלטה עקרונית".

על האם הוא עדיין מחזיק בעמדה כי הפרקליטות חשודה בתפירת תיקים אמר: "אמרתי את דבריי ואני מחזיק בהם. אמרתי אותם לא כשנגעו לאיש זה או אחר, וגם לא אשנה את דבריי כאשר הם נוגעים לאיש זה או אחר. אמרתי את מה שאמרתי מתוך מחשבה שצריך להגן על כל המערכות - להגן על עצמאות מערכת המשפט, על הרשות המחוקקת והמבצעת".

על אמירתו "שהעם בוחר אבל העם צריך 'לבחור נכון'" טען הנשיא כי הדברים נאמרו בהומור, ומודה שבדיעבד היה בוחר ניסוח טוב יותר כמו: "מה שהעם חושב שנכון לו, מה שהציבור חושב שנכון לו, והציבור הוא אזרחי ישראל כולם. שכן במדינת ישראל יש רק ריבון אחד - אנחנו, הציבור, אזרחי ישראל. אנחנו הריבון".