השופט הבכיר בפרשת אפי נווה: מסכים לחשיפת ההתכתבות ביניהם

השופט שהודיע באמצעות דוברות הנהלת בתי המשפט, הסכים לבקשת "גלובס" להתיר פרסום של התכתובת בין השניים מהמכשירים הניידים של עו"ד אפי נווה. נווה, שמתנגד לחשיפה, מכחיש את המיוחס לו

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/20 18:57 ח בטבת התשפ

השופט הבכיר בפרשת אפי נווה: מסכים לחשיפת ההתכתבות ביניהם
צילום: Koko/POOL, פלאש 90

התפתחות מפתיעה בפרשת המינויים של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נווה, השופט הבכיר שלכאורה קודם בתמורה לסיוע בענייניו של נווה, הודיע כי הוא מסכים שתיחשף ההתכתבות בינו ובין נווה. זאת בעקבות בקשת  "גלובס" להתיר פרסום של תכתובת בין השניים מהמכשירים הניידים של נווה. בדוברות בית המשפט מסרו: "עמדת הנהלת בתי המשפט מוגשת גם בשמו ולבקשתו של השופט שהתכתבותו עם עו"ד נווה הייתה נושא הפרסום הנזכר בבקשה". 

עוד נכתב בתגובה: "בית המשפט יתיר לפרסם את התכתובת המוזכרת בבקשה בין עו"ד נוה ובין השופט פלוני ברשת ה'ווטסאפ'. זאת נוכח הפגיעה הנגרמת לשמו הטוב של השופט פלוני שהיה צד להתכתבות, בהיעדר יכולת מצדו להגיב ולהסביר את האמור בה בשל צו איסור הפרסום. כתוצאה מכך אף נגרם נזק לאמון הציבור ברשות השופטת. יש לשופט פלוני הסברים פשוטים, נהירים וברורים לתוכן ההתכתבות המפריכים כל טענה לפסול כביכול במגעיו עם עו"ד נווה טרם מינויו לתפקיד שבו הוא נושא כיום".

על פי פרסום בעיתון "הארץ", מההתכתבות עולה כי נווה תמך לכאורה בקידומו של השופט לתפקיד בכיר בתמורה לסיוע בענייניו. לצד פרסום זה, הגיעו פרסומים אחרים בדבר חומרים שנטען כי נלקחו מתוך הטלפון הנייד של נווה ובדבר הקלטות והתכתבויות שקיים לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים. בעקבות הפרסומים, הודיעה דוברות הרשות השופטת כי צו איסור הפרסום על התכתובות ניתן לבקשתו של נוה וכי אין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו, ככל שהדבר תלוי בה.