שפיר בהצעה חדשה למרצ: אוותר על המקום השני ועל פריימריז

אחרי נתק בין המפלגה הירוקה למחנה הדמוקרטי, פנתה ח"כ סתיו שפיר לניצן הורוביץ בהצעה חדשה, היא תרד למקום השלישי תמורת שריון במקום השני לח"כ ערבי, ובנוסף לא תדרוש פריימריז במפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/20 21:40 ז בטבת התשפ

שפיר בהצעה חדשה למרצ: אוותר על המקום השני ועל פריימריז
ח"כ סתיו שפיר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר נתק ממושך בין המפלגה הירוקה למחנה הדמוקרטי, פנתה ח"כ סתיו שפיר בהצעה חדשה ליו"ר מרצ ניצן הורוביץ עם הצעה חדשה שתשאיר את שתי המפלגות תחת רשימה אחת, ושהיא לא תנסה להתמודד לראשות המפלגה. שפיר הציעה לשמור על ההסכם בין המפלגות כפי שהיה בבחירות הקודמות, והיא מוכנה לוותר על המקום השני ברשימה לטובת עיסאווי פריג' שנדחק למקום לא ריאלי, כדי שיהיה נציג ערבי ברשימה.

שפיר כתבה להורוביץ: "כולנו שילמנו מחירים משמעותיים למען הקמת המחנה הדמוקרטי מול חברים וקולגות בפוליטיקה, שלא אהבו את הבחירה שלנו בריצה משותפת. עמדנו בגאווה מאחורי החלטתנו, ובזכותה, צלחו כלל מפלגות השמאל את מערכת הבחירות בהצלחה, עדיין לא מאוחר לשמר את השותפות ולהוביל איחוד גדול שיפיח תקווה במחנה שלנו".

שפיר הוסיפה עוד דרישות: ייצוג של 50% נשים בכל עשירייה ונציגות ערבית, ניהול קמפיין הבחירות המרכזי יהיה בידי אנשי מרצ והנחת תשתית להקמת מפלגה משותפת חדשה שתפעל לחיבורים נוספים.