שני בני אדם נלכדו במעלית שהוצפה וטבעו למוות

גבר ואישה נלכדו במעלית, בקומת החניון בבניין בתל אביב, החניון הוצף וכך גם המעלית. צוותי הכבאות הצליחו לחלץ את הגבר ומצבו הוגדר אנוש. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים תל השומר תוך ביצוע פעולות החייאה שם נקבע מותו, מאוחר יותר נקבע מותה גם של האישה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/20 18:10 ז בטבת התשפ

שני בני אדם נלכדו במעלית שהוצפה וטבעו למוות
הצפה בישראל. ארכיון, צילום: אדי ישראל, פלאש 90

גבר ואישה נלכדו השבת במעלית בקומת חניון שהוצפה בבניין בשכונת התקווה שבל אביב. הם חולצו במצב אנוש, ומותם נקבע בבית החולים. השכנים שמעו קריאות ודפיקות והזעיקו את המשטרה, גג המעלית נוסר וצוללנים ניסו לפתוח את הדלת, צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים תל השומר תוך ביצוע פעולות החייאה - ושם נקבע מותו. בתום חיפושים ארוכים אותרה גם האישה שנלכדה, והיא פונתה במצב אנוש ותוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים איכילוב. בהמשך, נקבע גם מותה.

בשבת ירד גשם כבד ברחבי הארץ ובתל אביב ירד 71 מ"מ של גשם בשעתיים, ורחובות רבים בעיר חסומים, כמו גם אזור התחנה המרכזית בעיר. כמה בני אדם נפגעו בשל מזג האוויר הסוער וההצפות. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו מבית שהוצף ברחוב לח"י בתל אביב אישה כבת 80 וצעירה כבת 23 במצב קל לבית החולים איכילוב,  כשהן סובלות מפגיעות קור קלות בגפיים. קודם לכן התקבל דיווח על בית שהוצף ברחוב שבתאי בתל אביב, ממנו פונה גבר בן 55 במצב קל עם סימנים קלים של פגיעת קור.

כמו כן התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון 2 רכבים ששקעו בהצפה בצומת חולון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח איכילוב אישה כבת 60 במצב קל עם סימני פגיעת קור לאחר שחולצה מהרכב ע"י לוחמי האש. אישה וצעיר שחולצו מהרכב השני נבדקו במקום ולא נזקקו לפינוי לבית החולים.

בנוסף הבוקר חולץ אדם שנלכד על גג רכבו מתחת לגשר בצומת שפייה בשל הצפות במקום. צוות היחידה לחילוצים מיוחדים של תחנת הכבאות חדרה חילצו אותו באמצעות סירת הצלה והוא טופל על ידי צוותי מד"א.