וואטסאפ 2020: סטיקרים מונפשים, הודעות שימחקו אוטומטית

איחוד עם פייסבוק ואינסטגרם, הגנה מהודעות ספאם ומחיקת הודעות אוטומטית. וואטסאפ אמורה להוסיף מספר עדכונים במהלך השנה הקרובה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 02/01/20 10:56 ה בטבת התשפ

וואטסאפ 2020: סטיקרים מונפשים, הודעות שימחקו אוטומטית
וואטסאפ. עדכונים חדשים בקרוב, צילום: shutterstock

שנת 2020 כבר כאן, והיא צפויה להביא איתה חידושים מעניינים וחלקכם יגידו אף חשובים, לאפליקציית המסרונים וואטסאפ. אפשרות לקריאת הודעות בלי שידעו על כך, הודעות שיימחקו באופן אוטומטי וגם - סטיקרים מונפשים.

האיחוד הגדול: השינוי הגדול והחשוב ביותר שמתוכן הוא איחוד בין שלוש אפליקציות הצ׳ט הפופולריות ביותר, וואטסאפ, פייסבוק מסנג'ר ואינסטגרם (דיירקט), שכולן שייכות לקונגלומרט פייסבוק. בתחילת השנה דווח שהחברה רוצה ליצור חיבור בין שלושתן, ואנחנו צפויים לראות ניצנים של זה או הצצה לבדיקות פנימיות של זה, כבר השנה. אגב, זה לא אומר שהן יהפכו לאפליקציה אחת. להפך - כל אחת תמשיך להתקיים בנפרד. אבל ככל הנראה יהיה אפשר לשלוח הודעה מוואטסאפ לחבר שיש מסנג׳ר, או היישר לתיבה באינסטגרם, וכמובן גם בכל הכיוונים האחרים. 

איחודים חדשים

איחודים חדשיםצילום: פלאש 90

הודעות מתנדפות: האפשרות הזאת מתגלגלת כמשהו נסיוני בשבועות האחרונים, ומדי פעם קצת משתנה. בצורה העדכנית שלה, היא אמורה לאפשר למנהלי קבוצות לבצע מחיקה אוטומטית של היסטוריה של בהודעות, בשביל להקל על העומס במכשירים שלכם - במיוחד אם הקבוצה חופרת.

מנהל קבוצה יוכל להגדיר שהודעות יימחקו אוטומטית במספר טווחי זמן, באופן אוטומטי מהמכשירים של כל החברים בקבוצה. היה דיבור גם על כך שזה יהיה רלוונטי לשיחות פרטיות - כלומר שתוכלו לשלוח הודעה למישהו אחד ולקבוע שהיא תיעלם אחר זמן קצר מעצמה (במקום למחוק ידנית), ואולי אפילו בלי להשאיר את המסר של ״הודעה זו נמחקה״. עם זאת, כרגע נראה שהתוכנית כרגע היא להשאיר את זה בקבוצות בלבד.

לקרוא ולשמוע בלי שהצד השני יידע:  הוי הכחול לא התבטל, והוא גם לא יבוטל. אבל המסכים הופכים לגדולים יותר בשנים האחרונות, ויש שינויים קלים בדרך שבה נשלחות התראות פוש, ואלה יאפשרו לכם, במקרים מסויימים, לראות קצת יותר מכל הודעה שנשלחת כבר בהתרעה שלה, ואולי לשמוע אותה משם - כאשר מדובר בהודעה קולית.

אילוסטרציה

אילוסטרציהצילום: pexels (Tracy Le Blanc)

מוגנים יותר: וואטסאפ מוגדרת כמוצפנת מקצה לקצה, ההודעות שלכם נשמרות על המכשיר בלבד ולא בענן של פייסבוק. בעדכונים הבאים ייתכן שיהיה אפשר גם לחסום חטטנות מפני אנשים שיש להם גישה פיזית למכשיר שלכם, באמצעות נעילה ספציפית של האפליקציה, בטביעת אצבע או זיהוי פנים. ייתכן  שוואטסאפ תציע בהמשך אפשרויות טובות יותר של הגנה על ההודעות שלכם ומחיקה מידית שלהן. בעיקר כי טלגרם, סיגנל ואפליקציות אחרות נושפות בעורפה עם אפשרויות פרטיות חזקות יותר.

שימוש בטאבלטים: וואטסאפ אמורה, על פי דיווחים, לאפשר להתכתב דרכה גם מטאבלטים, או מסמארטפון משני. במצב כזה תוכלו להתכתב עם מישהו, אבל לא לראות מה נכתב לפני כן. 

אילוסטרציה

אילוסטרציהצילום: pixabay

זהירות - פייק ניוז: וואטסאפ אומרת שהיא לא בודקת את תוכן ההודעות שלכם, ולכן לא תוכל לעצור לגמרי מכתבי שרשרת, פייק ניוז, וסוגים שונים של נוכלויות וספאם שמבטיח לנו אלפי שקלים של הנחות, טיסות חינם, ותרומה לילד עם מחלת לב. עם זאת, היא כן מגבילה, למשל, את מספר הנמנעים שאפשר להעביר אליהם הודעה, וכן מסמנת הודעה אם היא הועברה יותר מחמש פעמים - כדי שתדעו לחשוד.

ממתק לסיום - מצב כהה וסטיקרים מונפשים: אחת האפשרויות שתעשה לכם נעים בעיניים היא מצב כהה- ובו הרקע שחור, ובועות הטקסט בהירות. זו אפשרות שקיימת במערכות ההפעלה של הסמארטפונים וכבר זמינות במספר אפליקציות (כולל מסנג'ר), והיא אמורה להגיע מתישהו, כנראה כבר ב-2020, גם לוואטסאפ.

מספר עדכונים חדשים. אילוסטרציה

מספר עדכונים חדשים. אילוסטרציהצילום: pixabay

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן