פעילותם של תלמודי התורה הוסדרה בתוך החמ"ד

הועדה המייעצת קבעה כי במוסדות התורניים ילמדו לימודי ליב"ה לצד לימוד תורני ויתנהלו על פי כל כללי משרד החינוך ללא מיון תלמידים. הרב פרץ: "שמח על המלצות הועדה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/20 21:55 ד בטבת התשפ

פעילותם של תלמודי התורה הוסדרה בתוך החמ"ד
הרב רפי פרץ בישיבה על מוסדות החינוך התורניים, צילום: ללא

שר החינוך הרב רפי פרץ חתם הערב (ד') על המלצות ועדה מקצועית של מועצת החמ"ד בדבר הסדרת פעילותם של בתי הספר התורניים (תלמודי התורה) בתוך החינוך הממלכתי דתי.

הועדה, שמהווה ועדת ייעוץ ליד מועצת חמ"ד בינהם הרב אלי סדן, הרב יהושע שפירא, הרב חי הלוי, הרב שמואל אליהו הרב עמוס נתנאל הועדה עסקה בגיבוש מסמך יסוד, "מסלול התתמ"דים". קבעה את העקרונות החינוכיים ואת הקווים המנחים בית ספר "תתמ"ד" ובניהם: תכני הלמידה ואופיה. לימוד תורני ולימודי ליבה. תתמ"ד מתנהל על פי כל כללי משרד החינוך. קליטת התלמידים ללא מיון, תקנון בית ספרי, תשלומי הורים והשכלת מורים. בתחומים מסוימים תיעשה התאמה בין תתמ"דים לבין דרישות המשרד מבתי ספר באגף הממלכתי- חרדי.

שר החינוך פרץ אמר: "נושא התתמ"דים לא הוסדר עד היום ואני שמח על המלצות הועדה של הרב אבי גיסר, נעשתה פה עבודה מקצועית ומשרד החינוך נותן מענה לאוכלוסיה הזו. החינוך הדתי נותן מקום לכולם. כוחו של החינוך באחדותו וביכולת שלו להכיל גוונים שונים".

יו״ר מועצת החמ״ד, ומי שעמד בראש הועדה המקצועית, הרב אבי גיסר הוסיף: "החמ"ד מחויב למענה מגוון ומותאם לכל קהילות הציבור הדתי והמסורתי. אנו רוצים להיות בית לכולם. בתורה ובחינוך יהודי אנו אוהבים את המרבה ואת הממעיט ובלבד שמכוון ליבו לשמיים".

בתנועת נאמני תורה ועבודה תקפו את ההחלטה: "הכנסת תלמודי התורה לחמ"ד – פגיעה בעתידו של החינוך הדתי. זכותו של כל הורה לבחור את המתאים לילדיו, אך למהלך זה של הלבנת החינוך הפרטי, יש השלכות חברתיות וכלכליות נרחבות וקשות על כלל החברה הדתית ואנו מתנגדים לו בתוקף".