אדלשטיין וניסנקורן ידונו על הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו

יו"ר הועדה המסדרת בכנסת ויו"ר הכנסת ידונו בתחילת השבוע על הקמת ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/20 17:27 ד בטבת התשפ

אדלשטיין וניסנקורן ידונו על הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ונשיא המדינה רובי ריבלין, צילום: דוברות הכנסת

יו״ר הוועדה המסדרת, ח״כ אבי ניסנקורן, ייפגש ביום ראשון בשעה 13:00 עם יו״ר הכנסת, ח״כ יולי אדלשטיין, ועם יועמ״ש הכנסת, עו״ד אייל ינון, כדי לדון עמם על הקמת ועדת הכנסת ודיון בבקשת החסינות.

על פי חוקת הכנסת בכדי להקים ועדה שתדון בנושא החסינות צריך את אישור של יו"ר הכנסת, ‏יו"ר הועדה המסדרת, אבי ניסנקורן (כחול לבן) פנה לאדלשטיין בבקשה שיאשר את כינוס הוועדה, האחרון הגיב כי הוא שוהה בחו"ל עד סוף השבוע, ולפני שיבחן את כינוס הועדה, הוא ירצה לקיים עמו פגישה בתחילת השבוע הבא. כינוס הועדה שתוכנן למחר נדחה למועד לא ידוע.

לשכת יו"ר הכנסת אדלשטיין הגיבה לדיווחים: "בהתאם להחלטת הוועדה המסדרת בדבר מועדי הבחירות לכנסת ה 23 ופעילות הכנסת בפגרה מיום 15.12.19, "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, באישור יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת". 

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

 

נוכח בקשת יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, לכינוס הוועדה המסדרת, הודיע לו יו"ר הכנסת כי כבר בתחילת השבוע ייפגש עם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, כדי לקבל את חוות דעתו. לאחר מכן יגבש יו"ר הכנסת את עמדתו באשר לכינוס הוועדה המסדרת".

מכחול לבן נמסר תקפו את יו"ר הכנסת על החלטתו: "תשובתו של אדלשטיין היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו. לא האמנו שיו״ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט".

במקביל, איילת שקד התייחסה למצב והבהירה "אנחנו לא רוצים להתחייב לדבר כזה ולא מתכוונים להכריע בעניין כרגע". בכך איילת שקד משאירה את עמדת הימין החדש בעמדה מעורפלת, שכן על פי דבריה לא ברור האם המפלגה תתמוך בבקשת החסינות, במידה ותוגש.