הרב פרבר בביקורת על בתי הדין הרבניים

יו"ר ארגון עתים מבקר בחריפות בתי הדין הרבניים, על רקע חשיפה שבתי הדין הרבניים אוספים מידע אל אלפי ישראלים שנולדו מתרומת ביצית: "האם אין סוף לחשדנות?"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 01/01/20 15:32 ד בטבת התשפ

הרב פרבר בביקורת על בתי הדין הרבניים
תוקף את הרבנות. הרב פרבר, צילום: עתים

לאחר חשיפת ynet כי בתי הדין הרבניים הממלכתיים אוסף מידע על אלפי ישראלים שנולדו מתרומת ביצית, מגיעה התגובה של ארגון עתים. הרב שאול פרבר, בביקורת חריפה על בתי הדין: "על פי ההלכה ניתן להגדיר את ילדי תרומת ביצית כיהודים. יש להזכיר - בתי הדין הרבניים הם רשות שופטת. אין להם סמכות להתנסות בכל מיני יוזמות ולנהל חקירה על זהותם של אזרחי ישראל."

"זה שלב נוסף של החמרות לא נצרכות שמביא בית הדין הרבני, שמערער על יהדותם של אלפי אנשים ונשים, ומרעיד את הקרקע שאנו עומדים תחתיה יחד כחברה. האם אין סוף לחשדנות?" תמה הרב פרבר, "לא רחוק היום בו אף אחד לא יהיה "יהודי מספיק" והם ידרשו לחקור את כולנו. אנו פונים לרב לאו, שהביע גם הוא הסתייגות מהדברים - הפסק לאלתר את החקירות הפולשניות ואת הפרת הזכות לפרטיות של ילדי תרומת הביצית, והשב את המצב על קנו, כפי שהצהרת שפועלים בתי הדין, הבוחנים כל מקרה לגופו" מפציר פרבר.

רק בדיקה אחת פשוטה

אילוסטרציה
צילום: shutterstock

כזכור, ב-ynet פורסם כי בית הדין הרבני אוסף מידע על אלפי ישראלים שנולדו מתרומת ביצית, ומשדל אותם להתגייר, שכן הוא חושש שהביציות מהן נולדו הישראלים שייכות לנשים שאינן יהודיות. הרבנים הסבירו ואמרו: "אם לא נתגייס, כל חילוני שלישי יהיה גוי".