בשל כתבי האישום: מחר נתניהו ימנה שלושה שרים במקומו

בשל כתבי האישום נתניהו מתחיל לשלם את המחיר, מחר כנראה יגיש ראש הממשלה בקשה לחסינות, הערכה שיעשה זאת ללא הצהרה רשמית. בנוסף, נתניהו לא יוכל למשמש כשר יותר בשום תיק, מחר ימנה שלושה שרים חדשים במקומו

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/19 20:39 ג בטבת התשפ

בשל כתבי האישום: מחר נתניהו ימנה שלושה שרים במקומו
ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ההשלכות לכתבי האישום נותנים את אותותיהם, ראש הממשלה נתניהו, ככל הנראה, עתיד להגיש מחר (ד') בקשה לחסינות. נתניהו שהיה אמור לתת הצהרה בנושא כבר אתמול, דחה את ההצהרה, וכנראה גם לא יקיים גם אחת בעתיד, אלא יסתפק בהודעה ברשתות החברתיות.

כמו כן, החוק אמנם מאפשר לראש ממשלה מכהן להמשיך עם כתבי אישום, במיוחד לאחר שמוקדם יותר הבוקר גם בבג"צ לא שללו את האפשרות מנתניהו להקים ממשלה גם בעתיד. מצד שני אסור לשר לכהן תחת כתב אישום ולכן ימנה מחר שלושה שרים חדשים, שני תיקים שהחזיק קודם, חקלאות ותפוצות שבהם החזיק עד עכשיו. ומשרד הרווחה שעובר פעם שנייה בחצי שנה האחרונה, מאותה הסיבה, כתבי אישום שניתנו לחיים כץ שנאלץ להתפטר וכעת שוב מנתניהו בשל כתבי האישום שלו.

עוד לא ידוע בשלב זה מי יהיו אלה שימונו, ככל הנראה תיק אחד יעבור למפלגת ש"ס, טרם ידוע איזה תיק ומי יקבל אותו, הערכה היא כי אחד מותיקי המפלגה יקבל את התפקיד. שני התיקים הנוספים יחולקו בתוך הליכוד, גם כאן טרם ידוע למי, הערכות הן שציפי חוטובלי ודוד ביטן הם הפוטנציאליים לקבל.