תשלומי ההסעות לרשויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן הועברו

בעקבות פניה של יו"ר מועצת ישע דוד אלחייני ואיום בהשבתה של מוסדות החינוך ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, משרד האוצר ומשרד החינוך מיהרו לאשר את הסדר התשלום לרשויות בוועדת הכספים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/19 19:56 ג בטבת התשפ

תשלומי ההסעות לרשויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן הועברו
צילום: shutterstock

בעקבות פניה של יו"ר מועצת ישע דוד אלחייני ואיום בהשבתה של מוסדות החינוך ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, משרד האוצר ומשרד החינוך מיהרו לאשר את הסדר התשלום לרשויות בוועדת הכספים. היום, לאחר מאבק עיקש, הגיעו רוב התקציבים לרשויות. 

זאת לאחר שמשרד האוצר השעה את התשלומים המועברים לרשויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן המשמש לצורך הסעות תלמידים, אשר הגיע לחוב של עשרות מיליוני שקלים שלא הועברו לרשויות מזה מספר חודשים. 

כזכור, תקציב הסעות תלמידים לבתי ספר, גני ילדים וחינוך מיוחד ביהודה, שומרון ובקעת הירדן מגיע מדי חודש ממשרד האוצר לרשויות המקומיות מכיוון שמערך ההסעות באזור יקר ומסועף. האיום בהשבתת מערך ההסעות והלימודים, הגיע על רקע אי-העברת תשלום של משרד החינוך למערך ההסעות החל מחודש אוקטובר. 

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני בירך על העברת התשלום לרשויות ואמר: "מזה שנה שהרשויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן מתמודדות בנושאים כספיים ותקציבים בשל היעדר ממשלה יציבה, וחלקן נקלעו לגירעונות תקציביים המעמידות אותן בסכנה. אנו שמחים שהכסף הועבר ואני מודה לחבריי ראשי הרשויות על התמיכה שהובילה לכך שהמצב הגיע היום לפתרונו".