מחלת חזרת תוקפת חניכים בסניף בני עקיבא מודיעין

הוריהם של מספר חניכי תנועת בני עקיבא בעיר מודיעין עודכנו כי ילדיהם חולים במחלת החזרת. עקב המצב, יינתנו בהמשך חיסונים לחברי תנועה נוספים שקיים חשש לגביהם שיידבקו

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 31/12/19 10:52 ג בטבת התשפ

מחלת חזרת תוקפת חניכים בסניף בני עקיבא מודיעין
אילוסטרציה, צילום: בני עקיבא

 על רקע בהלת השפעת, גם החזרת תוקפת: משרד הבריאות עדכן אמש (ב') את הוריהם של חניכי סניף בני עקיבא במודיעין כי מספר חניכים ביישוב אובחנו כלוקים במחלת החזרת. בשל כך, יינתן הערב חיסון מיוחד לחברי התנועה שלגביהם קיים חשש כי ידבקו. עם זאת, לא ניתנו לבני הנוער הנחיות מיוחדות וממשרד הבריאות נמסר כי עליהם "לשמור על שגרת הלימודים הרגילה תוך הקפדה על כללי הגיינה בסיסיים".

על פי אתר משרד הבריאות, מחלת החזרת מתבטאת "בנפיחות בבלוטות הרוק ובבלוטות מתחת לתנוך האוזן, בכאבי גרון, חום גבוה, כאבי ראש וחולשה. סימני הנפיחות הראשונים מופיעים לרוב כמה ימים לאחר הופעת החום. הנפיחות יכולה להופיע בצד אחד בלבד או לעבור כעבור כמה ימים גם לצד השני". עוד על פי אתר משרד הבריאות "דרכי ההעברה או ההדבקה הן על ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה".

בהודעה להורי בני הנוער נמסר כי בעקבות התחלואה בקרב חניכי סניף ישי של בני עקיבא, יש לגשת לקבל מנת חיסון נגד חזרת שתינתן היום בבית הספר משואות נריה שבעיר, מהשעה 16:00 עד 18:30. במידה שיש ספקות או חשש להידבקות המליצו במשרד לפנות לרופא המשפחה. עיריית מודיעין והנהלת בני עקיבא נמצאות בקשר רציף עם משרד הבריאות ומקיימות הערכות מצב מתפתחות.

מבני עקיבא נמסר בתגובה: משרד הבריאות הביא לידיעתנו כי בימים האחרונים הוברר כי מספר ילדים ובני נוער בגילאים שונים בעיר מודיעין חלו בחזרת. מדובר ככל הנראה בהדבקה שהתרחשה לפני מספר שבועות ולא ברור האם קיים קשר ביניהם ומה הוביל להדבקה. אחת ההערכות היא כי ההדבקה היתה במהלך הפעילות בסניף ישי בעיר במהלך פעילות חודש ארגון. בעקבות זאת קורא משרד הבריאות לביצוע חיסון נוסף שיתקיים היום אחה"צ לחלק מחברי הסניף באישור ובליווי אחד ההורים."

"ההורים והחניכים הרלוונטיים עודכנו אתמול בנושא לאחר שהדברים הובאו לידיעתנו, הוסיפו בתנועה, "כולל המכתב שהעביר לנו משרד הבריאות וביקש להעבירו להורי חברי הסניף ובו ההסבר המדויק בנושא- כולל מיקום ושעות ביצוע החיסון. חשוב להדגיש כי כלל הציבור מחוסן כבר בחיסון כפול כנגד החזרת. החיסון המדובר הינו חיסון שלישי המהווה משנה זהירות נוסף בלבד ועל כן משרד הבריאות (בהתייעצות עם משרד החינוך) החליט כי רק קבוצות מצומצמות יקבלו אותו וע"פ משרד הבריאות אין כל צורך כי חניכים או מדריכים במעגלים נוספים יחוסנו."