יוסי דגן חושף את סתיו שפיר בשקר

בסוף השבוע התבטאה ח"כ סתיו שפיר כנגד מרכזי החוסן ביהודה ושומרון, וטענה בתקשורת שהועברו 34 מליון ש"ח בוועדת הכספים עבור מרכזי החוסן ביו"ש בזמן שלמרכזי החוסן בעוטף עזה לא הועברו כספים. דבר שהתברר שגוי מכל וכל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/19 20:34 א בטבת התשפ

יוסי דגן חושף את סתיו שפיר בשקר
צילום: פלאש 90, תומר נויברג

לאחר שבסוף השבוע התבטאה ח"כ סתיו שפיר כנגד מרכזי החוסן ביהודה ושומרון המסייעים לנפגעי טרור, וטענה בתקשורת שהועברו 34 מליון ש"ח בוועדת הכספים עבור מרכזי החוסן ביו"ש בזמן שלמרכזי החוסן בעוטף עזה לא הועברו כספים. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן חושף את האמת, ומאשים את ח"כ שפיר בשקר והסתה נגד התושבים ביהודה ושומרון.  

דגן חשף כי על פי החלטת ממשלה מלפני שבעה חודשים, הועברו לכל 4 מרכזי החוסן בכל יהודה ושומרון רק 3.6 מליון ש"ח לשנה. וזאת על אף שרק בשנה האחרונה אירעו ביו"ש לא פחות מ 5 פיגועי טרור עם נרצחים, ומאות ניסיונות פיגועים בכל המרחב.

מרכזי החוסן ביהודה ושומרון הוקמו לפני כשנתיים, נכון להיום הם מתוקצבים בפחות ממיליון ש"ח לשנה לכל מרכז ומתנהלים במתכונת רעב. תפקיד מרכזי החוסן הוא להעניק סיוע ותמיכה לנפגעי חרדה שנפגעו בשל אירועי טרור. בכל יו"ש ישנם 4 מרכזי חוסן.  רק במרכז החוסן בשומרון מטופלים כ-60 נפגעים.

לעומת זאת מרכזי החוסן בעוטף עזה מקבלים תקציב של כמעט פי 3 מיו"ש - 10.5 מיליון ש"ח ל-60,000 תושבים, כשרק השנה התקציב לעוטף עולה ב-30%  ביו"ש, כאמור, התקציב הוא 3.6 מיליון ל-480,000 תושבים. כלומר, שליש תקציב לפי 8 תושבים.


להורדת הקובץ

דגן: "עינינו לא צרה באחינו בדרום. אנחנו שמחים על כל סיוע שמתקבל שם, הניסיון של סתיו שפיר וחבר מרעיה לפלג ביו יהודה ושומרון לבין תושבי הדרום לא יצלח". יצוין רק כי הסיבה שבגללה לא הועברו כספים למרכזי החוסן בעוטף עזה היא בירוקרטיה של משרד האוצר. 

דגן המשיך במילים חריפות כנגד שפיר: "סתיו שפיר, שוב זורה חול בעיני הציבור כשכל מטרתה פגיעה בתושבי יו"ש, אולם הפעם לקחה שפיר את הנושא צעד קדימה והיא מסיתה כנגד נפגעי טרור. יתומים, אלמנות, בני משפחה שראו או חוו פיגועים ועד היום לא השתקמו. זו שנאה שפלה שמעלה תהייה כיצד מישהי כזו יכולה לכהן בכנסת ישראל".