"מינוי ליצמן - סטירת לחי לנפגעות מלכה לייפר"

מינוי של יעקב ליצמן לשר הבריאות מעורר זעם רב. מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית קורא לראש הממשלה לחזור בו ממינויו. ג'רמי לייבלר, יו"ר הפדרציה היהודית באוסטרליה: "מינוי ליצמן הוא סטירה בפניה של הקהילה היהודית"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 29/12/19 17:25 א בטבת התשפ

"מינוי ליצמן - סטירת לחי לנפגעות מלכה לייפר"
זעם על המינוי. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית מגנה את מינוי של יעקב ליצמן לשר הבריאות: אורית סוליציאנו מנכ"ל האיגוד גינתה את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריה מדובר במעשה מחפיר, המתעלם מהחשדות הקשים נגד ליצמן. "זו סטירת לחי קשה לכל נפגעות האלימות המינית של מלכה לייפר ולנפגעי אלימות מינית בכלל", אמרה סוליצאנו. "החלטתו של נתניהו פוגעת באמון הציבור ובממשל תקין והיא בלתי סבירה לחלוטין", הוסיפה.

גם בקהילה היהודית באוסטרליה הגיבו למינוי ליצמן. "זו סטירה בפורצוף של הקהילה היהודית", אמר יו"ר הפדרציה הציונית באוסטרליה ג'רמי לייבלר  לנתניהו, וקרא לו לחזור בו מהמינוי. "כשנפגשנו לפני מספר חודשים, הבטחת לנו שהממשלה תפעל ככל יכולתה לקדם את הסגרתה של מלכה לייפר לאוסטרליה, כדי שתוכל לעמוד לדין על העבירות החמורות שהיא מואשמת בהן"

"המינוי של יעקב ליצמן כשר הבריאות הוא סטירה בפניה של הקהילה היהודית באוסטרליה, וכן של העם האוסטרלי, קהילת העולים מאוסטרליה בישראל  והכי חשוב, ניצולי ונפגעי ההתעללות של מלכה לייפר" אמר לייבלר.

כזכור, בחודש אוגוסט המליצה המשטרה להעמיד לדין את ליצמן, אז עוד סגן שר הבריאות, בעקבות מעורבותו ב"פרשת ההסגרה" של מלכה לייפר. לפי כתב החשדות, ליצמן חרג מסמכותו ופעל להשיג חוות דעת שקריות על מנת למנוע את הסגרתה בתואנה שהיא אינה מסגולת נפשית לעמוד לדין ולכן לא ניתן להסגיר אותה לאוסטרליה.

לייפר חשודה ב- 74 עבירות חמורות של הטרדות מיניות ואונס בשלוש מתלמידותיה, והיא מבוקשת על עבירות פדופיליה באוסטרליה, שם לימדה בעבר. היא נעצרה בישראל ובקשת הסגרתה לאוסטרליה מתעכבת בשל הליכים משפטיים. בעניינה נערכו למעלה מ-70 דיונים, בשאלה האם היא שפויה ויכולה לעמוד לדין או חולת נפש, בשלב המקדים לדיון בבקשת ההסגרה שלה.

לייפר. חשודה בביצוע עבירות מין

לייפר. חשודה בביצוע עבירות מיןצילום: יונתן סינדל/פלאש 90