נתניהו החליט: יבקש חסינות מהכנסת בימים הקרובים

ראש הממשלה יגיש את בקשת החסינות שלו מפני העמדה לדין עד לתחילת חודש ינואר וינמק את החלטתו בכך שקיבל את אמונו של הציבור. מהליכוד נמסר: "חסינות היא עניין זמני לתקופת כהונה בלבד ואיננה התחמקות מהעמדה לדין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/19 20:32 ל בכסלו התשפ

נתניהו החליט: יבקש חסינות מהכנסת בימים הקרובים
נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

לאחר שמועות והכחשות, ראש הממשלה נתניהו יבקש חסינות מהכנסת נגד העמדתו לדין בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים עד יום חמישי, כך דווח בחדשות 12.

ראש הממשלה חייב להגיש את בקשתו עד לסוף החודש הנוכחי מכיוון שעל פי החוק הוא צריך לבקש את בקשת החסינות עד לחודש לאחר כתבי האישום נגדו. נתניהו צפוי לנמק את החלטתו בכך שהוא קיבל אמון מהציבור. כזכור, ביום חמישי בערב ניצח נתניהו את ח"כ גדעון סער במירוץ על ראשות הליכוד וקיבל את אמונם של 75% ממתפקדי הליכוד. 

מהליכוד נמסר בתגובה: "בניגוד לדיווחים, חסינות היא עניין זמני לתקופת כהונה בלבד ואיננה התחמקות מהעמדה לדין. בכל מקרה ראש הממשלה נתניהו טרם קיבל החלטה בנושא והוא יודיע על החלטתו בימים הקרובים".

במקביל היועמ"ש מנדלבליט צריך להגיש את חוות דעתו האם ניתן להעניק לאדם תחת כתבי אישום את המנדט להרכיב ממשלה, וזאת מכיוון שבחוק ישנה לקונה שלא דנה בסיטואציה שכזו. 

בתוך כך, מחר יתקיים הדלקת נר שמיני של חנוכה במעמד ראש הממשלה נתניהו, רעייתו שרה, עם בכירי ושרי הליכוד במלון דן פנורמה בתל אביב. תחילה יצאו דיווחים כי ח"כ סער לא הוזמן למסיבה, אולם בליכוד מיהרו להכחיש את הדיווחים: "כל חברי הכנסת של הליכוד מוזמנים להדלקת נר חנוכה מחר, כרגיל. לא יצאו הזמנות אישיות ומכאן שהיו מי שטעו לחשוב שלא הוזמנו".