הרב רפי פרץ בטור אישי לכיפה: ''לא בטוח שהאיחוד הלאומי מביאים יותר קולות מעוצמה יהודית''

יו"ר הבית היהודי מסביר בטור חושפני: "נקלעתי למציאות שבה אני חייב לבחון מה עומד מאחורי המילים הנאמרות. מה מתרחש מאחורי חזות פנים מחייכות"

חדשות כיפה הרב רפי פרץ 27/12/19 12:11 כט בכסלו התשפ

הרב רפי פרץ בטור אישי לכיפה: ''לא בטוח שהאיחוד הלאומי מביאים יותר קולות מעוצמה יהודית''
"אני מניח שאני לא הפוליטיקאי המשופשף ביותר בשוק". הרב רפי פרץ, צילום: כיפה

לפני שנה פנו אליי ראשי הציונות הדתית וביקשו שאנהיג את הבית היהודי בבחירות לכנסת ה-21. זה קרה אחרי ששני מנהיגי המפלגה, נפתלי בנט ואיילת שקד עזבו את הבית היהודי לטובת הקמת הימין החדש. היתה אז תחושת חורבן הבית וההערכה שהציונות הדתית עומדת להתרסק. נעניתי לקריאה והתייצבתי. הקמנו גוש עם עוד 2 מפלגות: איחוד לאומי ועוצמה לישראל וברוך ה' השגנו 6 מנדטים (הרב אלי בן דהן שוריין בליכוד) והציונות הדתית חזרה לחיים. 
תזכורת, הימין החדש  לא עברו את אחוז החסימה. 

בבחירות הקודמות לכנסת ה-22 ביקשנו לחבר את כלל מרכיבי הציונות הדתית, וחתמנו על הסכם ריצה משותפת עם הימין החדש. הם גם ביקשו להוביל את גוש מפלגות הימין ולעמוד בראשו. הסכמתי. והם גם דרשו להוציא את עוצמה מקואליציית מפלגות הימין. נאלצתי להסכים גם לזה. לקראת הכנסת ה-23 הבנתי שחייבים ללכת ביחד. דיברתי עם בצלאל סמוטריץ ונפגשו הצוותים, אבל התרשמתי שבאיחוד הלאומי זמנם בידם, ושמישהו שם מורח את קבלת ההחלטות, אבל בעיקר הבנתי שהאיחוד הלאומי מנסח נוסחאות ומקדם הצעות שכל תכליתן להציב אותם בראשות הציונות הדתית במקום הבית היהודי.
הצטרפתי לפוליטיקה כדי להישאר. לא כאורח לרגע ולא כקישוט זמני. הגעתי ממנטליות של חברותא, של לימוד בצוותא, של האמת והשלום אהבו ונקלעתי למציאות שבה אני חייב לבחון מה עומד מאחורי המילים הנאמרות. מה מתרחש מאחורי חזות פנים מחייכות. 

לפני שבוע החלטתי לפנות לאיתמר בן גביר מעוצמה ולהציע לו להצטרף, בדומה לריצה המשותפת שהיתה לנו יחד עם האיחוד הלאומי לפני כשנה בבחירות לכנסת ה-21. הודעתי לאיחוד הלאומי שאנחנו מחכים להם ושריינו עבורם את המקום השני. בן גביר הביא בבחירות האחרונות כשניים וחצי מנדטים. אינני בטוח שהאיחוד הלאומי יביאו יותר קולות אבל שימרנו את החלוקה שהיתה כבעבר וחתמנו על הסכם עם בן גביר, כל זאת מתוך רצון להבטיח את ניצחון מחנה הימין והקמת ממשלת ימין.

מאז ועד עתה אני נתון להתקפות ארסיות. מכל הכיוונים ומכל הסגנונות. מצביעי הימין החדש כמטיפים בשער לבית היהודי ועיתונאים המשמשים כתועמלנים. אני מניח שאני לא הפוליטיקאי המשופשף ביותר בשוק ויש לי עוד הרבה מה ללמוד כיצד לקנות את ליבם של משפיענים אבל אני יודע שהמהלך הזה הוא הנכון ביותר לציונות הדתית ולמחנה הימין. הוא היחיד שיבטיח לנו את הניצחון.

פתאום אני מגלה שבן גביר שהיה בעבר חלק מגוש הציונות הדתית ובית המשפט אישר את התמודדותו הופך להיות מוקצה ואסור לי לשלבו. אז אני מבקש להזכיר לכל המטיפים את העובדה שבעבר כל הציונות הדתית הואשמה ברצח רבין. נפתלי בנט הואשם בהדתה, איילת שקד בפאשיזם, סמוטריץ כונה גזען והומופוב וגם אני מוצג פעמים רבות כחשוך ומסוכן. אז אני לא מתכוון להיות שותף למסע החרמות והגינויים מצד מי שנפגשים עם אחמד טיבי בלשכתו בכנסת כשתמונת ערפאת מול פניהם. מאלה שרוצים לכרות בריתות עם מפלגות שחבריהם תומכי טרור, שהואשמו בבגידה ובהברחות למחבלים. לא אתן יד לצדקנות שמטרתה האמיתית לחסל את הציונות הדתית ולא לשמור את המחנה טהור. 

אני שב וקורא לאיחוד הלאומי ולידידי בצלאל סמוטריץ להצטרף אלינו. שיריינו לכם מקום כי אנחנו מאמינים במחנה גדול ומשותף שיבטיח הצלחה בבחירות לציונות הדתית ולמחנה הימין.