כהנא לאוחנה: הארך את כהונת הרב שטרן

חבר הכנסת מתן כהנא שלח דרישה לשר המשפטים אמיר אוחנה ולשר הדתות יצחק וקנין, לאשר את המשך כהונת רבה הראשי של ירושלים. "אין מקום לשיקולים פוליטיים בשירותי הדת במדינת ישראל"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 26/12/19 10:01 כח בכסלו התשפ

כהנא לאוחנה: הארך את כהונת הרב שטרן
ח"כ מתן כהנא, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

ח"כ מתן כהנא פנה הבוקר לשר המשפטים אמיר אוחנה ולשר הדתות יצחק וקנין בדרישה להאריך את כהונת הרב שטרן. בפנייה אומר כהנא כי "הרב אריה שטרן מכהן כרבה הראשי האשכנזי של העיר ירושלים החל מחודש אוקטובר 2014, נושא בעול ובכובד ראש את הנהגתה התורנית, הרוחנית והגשמית של העיר, מקדש שם שמים ואהוב על תושבי העיר כולה."

"הרב שטרן נבחר כנציג הציונות הדתית אך משמש כרב העיר ירושלים על שלל גווניה ועדותיה, אומר כהנא, "אני כותב את הדברים בשם הציבור הרחב אך בעיקר בשם הציונות הדתית: פגיעה בכבוד רבניה אינה פעולה אשר יכולה לעבור לסדר היום. למעשה, אני סבור כי בכל רגע בו נמשכת אי-הארכת כהונתו של הרב שטרן ישנה פגיעה חמורה בכבודה של תורה, בכבוד הציבור ובכבוד רבם. לפיכך, אני פונה ומבקש מכם כי התקנה להארכת מינויו תחתם בהקדם האפשרי, ויפה שעה אחת קודם."

כזכור, שר הדתות, הרב יצחק וקנין סירב להאריך את כהונתו של הרב שטרן, וזאת מסיבות שאינן ברורות. יתרה מכך, החלטה לאשר את המשך כהונת  הרב שטרן היתה אמורה להיות טכנית וקלה עבור הרב וקנין.

ח"כ מתן כהנא התייחס להתנהלות וקנין ואמר "התנהלות שר הדתות בסוגיית הארכת כהונתו של הרב שטרן מדיפה ריח רע של שיקולים פוליטיים אשר אין להם מקום בשירותי הדת של מדינת ישראל. אני מקווה כי שר הדתות יתעשת ויאשר את המשך כהונתו של הרב שטרן כרבה האשכנזי של העיר ירושלים. במציאות הפוליטית הנוכחית אין מקום להתנהלות פוגענית אשר מרחיבה את השסע והפילוג בין המגזרים השונים."

נזכיר כי גם שר החינוך, הרב רפי פרץ התייחס לסוגייה ואמר אמש "דיברתי עם הרב וקנין. הסברתי לו את חשיבות העניין לציבור הציוני דתי של ירושלים. יש לפעול לסיום הסאגה בהקדם ולהמשיך את כהונת הרב שטרן."