פייגלין: הפריימריז יכריעו למי המדינה שייכת

בפוסט שהעלה אמש, יו"ר מפלגת זהות בו הוא מצביע על ההשלכות של בחירת המועמד לראשות הליכוד. לטענתו בחירת המועמד מעידה האם מתפקדי הליכוד יעדיפו את המדינה, כרמז על נתניהו, או את "כנופיית שלטון החוק, כרמז לסער

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/19 09:16 כח בכסלו התשפ

פייגלין: הפריימריז יכריעו למי המדינה שייכת
פייגלין ונתניהו. יהיה הסכם?, צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, שבעבר היה חבר כנסת מטעם הליכוד, כתב פוסט בו הוא פונה אל מתפקדי הליכוד, ומייעץ להם מה ההשלכות בבחירת המועמד לראשות הליכוד. "קיימת סבירות לא קטנה, שאתם בוחרים בפריימריז גם את ראש הממשלה הבא ולכן הפריימריז בליכוד נוגעים לכולנו" כתב בתחילה. 

"על מה מתווכחת כיום החברה הישראלית? על שלום? על התנחלויות? על חינוך? אפילו בכלכלה אין (לצערי) הבדל ממשי בין המחנות. אז על מה מתווכחים?" המשיך בשאלה, "האמת היא, שהוויכוח העמוק הוא בשאלת הזהות שלנו - יותר יהודית או יותר ישראלית. מנהיג הליכוד הוא 'מלך' היהודים, ומנהיג כחול לבן הוא 'מלך' הישראלים". אמנם מיד אח"כ גם את אפשרות זו שולל פייגלין "אלא שבעניין הזה, גם נתניהו וגם סער אינם אנשי בשורה. נתניהו כבר לא יעז לומר 'ביבי טוב ליהודים' ובטח שלא סער".

ממשיך פייגלין: "הויכוח הוא בשאלה: למי לעזאזל המדינה שלנו שייכת? האם מדינת ישראל שייכת לאזרחיה, או שהיא שייכת לחבורה שנשיא המדינה הגדירה בזמנו כ'כנופיית שלטון החוק'". "אתם, חברי הליכוד - אנשים בעלי מודעות פוליטית ורגישות גבוה למתרחש. אתם מזהים היטב את מי מבקשת הכנופיה שמדיחה את ראש הממשלה הנבחר, להמליך עכשיו עליכם". ובכך מרמז שסער הוא מועמד מטעם גורמים חיצוניים. 

פייגלין ממשיך עם ראיות שלטענתו מעידות שגורמים מחוץ לליכוד ובייחוד אנשי תקשורת, הם מפעילים לחץ על המתפקדים להצביע לסער. "אמנון אברמוביץ' יוצא מגדרו כדי להסביר לכם שגדעון סער יותר ימני מנתניהו, הוא לא עושה זאת כי הוא חפץ במנהיג ימני יותר, הוא עושה זאת משום שהוא מבין שלשאלה למי המדינה שייכת, ייתן סער ברגע האמת את התשובה שאברמוביץ' חפץ בה". 

"כנופיית שלטון החוק והעיתונאים, התעלמו לחלוטין מחשדות קשים מאוד נגד סער, לא עשו זאת בשל חוסר יכולת" מוסיף פייגלין.

לאחר מכן פייגלין מבהיר שאין לו שום הסכם או חובה לנתניהו, ושיש לו ביקורת רבה עליו, אך מתוך הדברים נראה כי יש לו העדפה די ברורה. למרות כל זאת מסכם פייגלין "אבל הפריימריז הללו הם לא על נתניהו או סער. הפריימריז הללו הם על השאלה, למי המדינה שלנו שייכת?! אני בטוח שהתשובה שלכם בפריימריז תהיה שהמדינה שלנו שייכת לאזרחיה ולא לכנופיית שלטון החוק".