מדוע החלטתי להשתתף בכנס בבר אילן

אבישי מזרחי בחר להגיע לכנס הלהט"ב בבר אילן כדי ללמוד מקרוב את האג'נדה הקווירית, להבין מדוע היא בעייתית ולבקש מכם לשאוף להכיר נושאים בטרם ההתלהמות

חדשות כיפה אבישי מזרחי 25/12/19 19:01 כז בכסלו התשפ

מדוע החלטתי להשתתף בכנס בבר אילן
אוניברסיטת בר אילן, צילום: ויקיפדיה, אוניברסיטת בר-אילן cc-by-sa

מדוע החלטתי להשתתף בכנס הלהט"בי-קווירי באוניברסיטת בר אילן?

1. כי בניגוד למאבקים רבים ומיותרים של האגף השמרני דווקא כאן המאבק במקומו, אך לא בהכרח מהסיבות הנכונות - זו בדיוק הסיבה שצריך להגיע לכנס ללמוד ולהבין במה מדובר.

2. נראה לי שרבים מהמוחים אפילו לא יודעים כנגד מה הם מפגינים - הידעתם שלתיאוריות קוויריות יש ביקורת עזה כלפי המודל המשפחתי של "אבא ואבא ושלושה ילדים"?! במישקפיים קוויריים זו "הומונורמטיביות" - זו כניעה למישטור חברתי המחייב את כולנו לייצר משפחות, להיכנע לתכתיב של "שני מבוגרים בחייו של ילד". תיאוריות קוויריות גם מערערות על הצורך של טראנסג'נדרים לנתח את עצמם " אם אתה גבר ביולוגי ובא לך לשים לק ורוד בציפורניים ולהסתובב בשמלה - לך על זה... למה אתה צריך לפצוע את עצמך כדי שתתאים לציפיות המגדריות של החברה הדורסנית?! " יאמרו הקווירים.

3. מי שחושב שהאידיאולוגיה הקווירית מחפשת ריגושים מיניים, הפקרות וזימה לא מבין על מה מדובר.

4. תיאוריות קוויריות הן בראש ובראשונה בקשת חירות עמוקה. כזו המבקשת להשתחרר מכבלי החברה, לייצר אותנטיות ראדיקאלית והקשבה פנימית אל מול כל העולם הממשטר, התובעני והדורס, המחייב את הפרטים לצעוד במסילות הברזל שהניח. החברה קובעת לנו מהי הצלחה ומהו כישלון, מהי משפחה, איזו תעסוקה נחשבת, איך אנחנו צריכים להיראות, כמה אנחנו צריכים לשקול, אלו מילים מותר לנו להגיד, איך צריכים להתנהג ועוד ועוד... - תיאוריות קוויריות מערערות על כל אלה. הן מתריסות כלפי החברה. קוויר מהעבר האחד וכל העולם כולו מן העבר השני (מזכיר לכם מישהו?).

5. זו האמת הגדולה החבויה בתיאוריות הללו, היא ממגנטת והיא מפחידה. "מפחדת היא האנושיות מפני ערכי החופש הבהירים והרוממים" (הרב קוק אורות התשובה).

6. זו הסיבה שצריך לבוא לכנס ולשמוע, להרגיש את דופק החרות, ללקט את הניצוצות הגבוהים ולהתבונן מעבר לקליפות.

7. זו בדיוק הסיבה שנכון לבקר, למחות ולהתנגד. כי חרות כזו עלולה לייצר אנרכיה, כאוס מוחלט ותנועה מתמדת של מרד אינסופי. זו תפיסה שמערערת-כל, היא לא מתבוננת על העולם בעין טובה, אלא תרה אחר פגמיו וכישלונותיו. באלפי שנות אנושיות האדם יצר מבנים המיטיבים איתו ועם הסביבה. מבנה משפחתי, תעסוקתי, הגנתי, רפואי ועוד...
יש בהחלט מה לבקר, יש עוד הרבה לשנות, לשכלל ולהתאים לכל תקופה. אך לאט לאט, בתהליך אבולוציוני רגיש שלא שופך את התינוק עם המים. הרבולוציה הקווירית מסוכנת דווקא בגלל האמת שבה.

8. עשו לעצמכם טובה, לפני שאתם מפגינים, בואו לשמוע, ללמוד, להחכים , ללקט ניצוצות - ולהבין לעומק את מה ולמה ראוי לבקר. אין כמו אקדמיה עניינית ולא קלישאתית כדי לפגוש לעומק , אך ממרחק בטוח, גם אידיאולוגיות ופילוסופיות מורכבות ומאיימות.

9. אגב, מבקש התנצלות מראש מהמארגנים... אני אחתוך לפני סוף הכנס - בכל זאת...מצוות חנוכה - נר , איש וביתו.