סערה חורפית של ממש: שלג בחרמון, נמל חיפה נסגר

רוחות חזקות, שלג בחרמון וגשם חזק. הסערה בעיצומה והיא מביאה גם נזקים: בנהריה חולץ רכב מתוך שלולית של כחצי מטר, ובחצרים חיל האוויר ביטל את מסדר הכנפיים המסורתי

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 25/12/19 15:34 כז בכסלו התשפ

סערה חורפית של ממש: שלג בחרמון, נמל חיפה נסגר
הר חרמון מתמלא בשלג. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

הסערה החורפית שתקפה בעיקר באזור הצופן בעיצומה: גשם החל לרדת הבוקר (רביעי) בצפון הארץ, ובשעות אחר הצהריים החל להתפשט גם לאזור המרכז. במקביל, שלג גם החל לרדת בחרמון. על פי התחזיות, צפויים לנו בין 50 ל- 75 מילימטרים של משקעים.

עקב תנאי מזג האוויר, נמל חיפה נסגר לכניסת אוניות. ועל פי ההערכות הוא ייפתח מחדש מחרתיים. בעקבות ההצפות, רכב פרטי עם אזרחים בתוכו חולץ ברחוב המעפילים בנהריה מתוך שלולית מים בעומק של כחצי מטר. בתוך כך, הבוקר איתרו סיירים של עיריית אשדוד סירה נטושה שנפלטה אל חוף הקשתות בעיר. חבלני המשטרה שהגיעו למקום בחנו אותה, ונמצא כי מדובר בסירה מקומית שנסחפה עם הרוח.

הסערה הביאה עמה טמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה, רוחות חזקות ואובך. בדרום הארץ עשויים להיות סופות חול מקומיות, וישנו חשש קל משיטפונות במדבר יהודה וים המלח. רשות הכנרת הכריזה על סגירת החופים סביב האגם לאור מזג האוויר הסוער. ברשות הבטיחו כי החופים ייפתחו מחדש עם שוך הסערה, וכן בשירות המטאורולוגי התריעו על הצפות פוטנציאליות במרכז מישור החוף והשפלה.

כמו כן, בשל תנאי מזג האוויר, בוטל המפגן האווירי המסורתי במסדר הכנפיים הנערך בבסיס חצרים. בחיל האוויר הודיעו כי הטקס עצמו יעבור מרחבת המסדרים של בית הספר לטיסה לאולם סגור שיוכל להכיל רק רבע ממספר האורחים שהוזמנו.