אישה עד המקום החמישי והצבעה על ההסכם עם עוצמה: אלו ההצעות שעלו בפורום הסגנים והנהגת המפלגה

בפגישה בין פורום סגני ראשי ערים של הבית היהודי עם הנהגת המפלגה הוחלט כי לא תהיה התנגדות לריצה משותפת עם הימין החדש, במידה והסקרים יוכיחו שיש סכנה לא לעבור את אחוז החסימה וניתן לקיים פריימריז על רשימת המפלגה, אבל לא על תפקיד יושב הראש

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 24/12/19 18:55 כו בכסלו התשפ

אישה עד המקום החמישי והצבעה על ההסכם עם עוצמה: אלו ההצעות שעלו בפורום הסגנים והנהגת המפלגה
מרכז הבית היהודי , צילום: כיפה

לאחר כשלוש שעות של פגישה בין סגני ראשי הערים ויושבי ראש הסניפים לבין יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ וצמרת ההנהגה, יצאו הנוכחים עם מספר החלטות. כעת צוות הסגנים יגיע עם מסמך ההחלטות לשאר הסגנים לפגישה שתוכננה היום בערב (ג'), שם תתקבלנה ההחלטות להמשך צעדיהם במפלגה.  

מלבד הרב פרץ, נכחו בפגישה מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, ראש המטה של הרב פרץ, יובל צור, שי ורנר,חגית משה, דוידי בן ציון, שימי בונפיל, מושיק גולדשטין ויוסי הרוש ובה הוחלט כי ההסכם עם עוצמה יהודית יבוא להצבעה במרכז הבית היהודי, אולם תקנון המפלגה מחייב הצבעה כזו. בפגישה לא סוכם על לוחות זמנים לכינוס מרכז והצבעה. 

עוד הוחלט כי תוצב אישה עד המקום החמישי, אולם לפי ההסכם מול עוצמה יהודית המקום החמישי שייך לאיחוד הלאומי ולכן ההתחייבות ריקה מתוכן. 

הרב פרץ התחייב לפעול למיזוג עם האיחוד הלאומי, אולם במהלך הפגישה נודע לפורם הסגנים כי סמוטריץ' רוצה לחבור עם 700 חברי מרכז ולא עם 120 כמו שדובר בהתחלה. לכן הצעת המפלגה היא מיזוג מיידי של המפלגות וריצה משותפת בבחירות הקרובות על בסיס ההסכם של הבחירות הקודמות. לסגנים הוסבר מה היו ההצעות השונות לאיחוד הלאומי, אולם הובהר כי כרגע יש נתק בין הצדדים ונעשים ניסיונות גישור. 

הנהגת המפלגה הבהירה לסגנים כי היא אינה מתנגדת לבחירות בתוך רשימת הבית היהודי, אולם מתנגדת לבחירות על ראשות הרשימה. הסגנים החליטו כי זה חסר טעם ולא ישנה את תוצאות הרשימה. 

בלשכתו של הרב רפי אמרו לסגנים כי במידה והסקרים יראו כי המפלגה בסכנה שלא לעבור את אחוז החסימה הם אינם מתנגדים לחבירה על בסיס בלוק טכני לימין החדש. 

מהבית היהודי נמסר: "השר פרץ והפורום ישובו להיפגש ב-48 השעות הקרובות על מנת לקבל החלטות נוספות".