נקבע מותו של בן ה- 11 ששיחק עם ערסל בביתו

צוות בית החולים איכילוב קבע את מותו של בן ה- 11, זאת לאחר פעולות החייאה שנעשו עליו. על פי בדיקה ראשונית, הילד נחנק תוך ששיחק עם ערסל בביתו

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/12/19 08:39 כו בכסלו התשפ

נקבע מותו של בן ה- 11 ששיחק עם ערסל בביתו
אמבולנס מד"א. אילוסטרציה, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

נקבע מותו של הילד בן ה- 11 שנחנק מערסל: פעולות החייאה בוצעו על הילד על ידי צוות מד"א, אך צוות בית החולים איכילוב נאלץ לקבוע את מותו לפנות בוקר. כזכור, הילד נחנק ככל הנראה תוך כדי ששיחק עם ערסל בביתו, כשלאחר מכן פראמדיקים של מד"א מצאו אותו כשהוא מחוסר הכרה.

על פי העדויות , הילד התנדנד בערסל ומסיבה לא ברורה החבל נכרך סביב צווארו, מבלי שאף אחד שם לב. שניות לאחר מכן נפל על הרצפה ובעקבות החבטה שמעו ההורים את המתרחש ורצו לעברו תוך כדי הזעקת כוחות ההצלה.

החובשים של מד"א יוסף נהון וגל סלהוב אמרו: "כשהגענו למקום ראינו ילד כבן 11 שוכב מחוסר הכרה בחצר הבית. ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ויחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ הענקנו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן ותרופות ופינינו אותו במצב קריטי תוך המשך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים".

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד כה בשנת 2019 מתו 11 ילדים כתוצאה מחנק, מתוכם מקרה אחד של חנק כתוצאה מכריכת חפץ סביב הצוואר. בעשור האחרון נחנקו למוות 103 ילדים, מתוכם 16 מהמקרים היו כתוצאה מחפץ שנכרך סביב הצוואר.