רות גביזון: "אין מקום להתערבות בהטלת המנדט על רה"מ"

המשפטנית רות גביזון קוראת לבית המשפט העליון, לא להכריע בעניין מניעת ראש ממשלה עם כתב אישום לנסות ולהקים מנדט נוסף: "זו כרגע אינה שאלה משפטית, אלא שאלה פוליטית כמעט טהורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/19 18:52 כה בכסלו התשפ

רות גביזון: "אין מקום להתערבות בהטלת המנדט על רה"מ"
פרופ' רות גביזון, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשפטנית רות גביזון, מצטרפת גם היא לקריאה שבג"צ אינו צריך למנוע מראש הממשלה, בנימין נתניהו, שכתב אישום נגדו בשוחד קיים נגדו, להקים לעצמו ממשלה נוספת עד שיכריע הדין שהוא אכן אשם. מוקדם יותר גם ח"כ מכחול לבן, עופר שלח טען זאת גם כן, למרות שהמפלגה לא תסכים לחבור אליו לקואליציה.

גביזון כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "בית המשפט העליון ידון בעתירה המבקשת מהיועץ המשפטי ומבית המשפט לפסוק כי נתניהו - או מי שעומדים נגדו כתבי אישום בשחיתות ציבורית - אינו יכול לקבל מנדט להרכבת ממשלה, להרכיבה, או לכהן בממשלה". גביזון מוסיפה "הטענה היא כי החוק הקיים מבסס פסיקה כזו, וכי חיוני לפרש את החוק במועד על מנת שבוחרים ושחקנים פוליטיים יוכלו לכוון את צעדיהם על פי החוק".

גביזון קובעת כי: "השאלה אם כתבי אישום בשחיתות פוסלים ראש ממשלה מלהמשיך לכהן או להיבחר מחדש ולהרכיב ממשלה חדשה - בייחוד כאשר כתבי האישום ברורים ומוצגים באופן מלא וגלוי בפני הבוחרים - היא שאלה שבהעדר חוק ברור צריכה לקבל מענה מציבור הבוחרים עצמו".

"אי הבהירות בחוק משמעה כי שיקול הדעת של כל אלה בהחלטתם למי להצביע, במי לתמוך ציבורית ועל מי להטיל את הרכבת הממשלה אינו מוכתב על ידי החוק. זה המצב המשפטי הקיים. וזו לפי דעתי חובתם של השופטים. הן כלפי שבועתם והן כרשות שלטונית הכרחית וחיונית בדמוקרטיה כמשטר של איזונים ובלמים" גביזון סיכמה.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן