בר אילן נגד ליב"ה: "מתקפת טרור הסברתית"

לקראת הכנס בנושאי להט"ב, שייערך בבר אילן, מערך האבטחה של האוניברסיטה נערך בכוחות מתוגברים, ובמוסד תוקפים את הארגונים ליב"ה וחותם: "ארגונים קיצוניים המסלפים את המציאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/19 15:12 כה בכסלו התשפ

בר אילן נגד ליב"ה: "מתקפת טרור הסברתית"
אוניברסיטת בר אילן, צילום: ויקיפדיה, אוניברסיטת בר-אילן cc-by-sa

סערת הכנס בבר אילן תימשך? כנס אקדמי המיועד לקהילת המחקר ועוסק בתאוריות להט"ביות-קוויריות, צפוי להתקיים באוניברסיטת בר-אילן ביום רביעי הקרוב. קיום הכנס עומד במרכזה של מה שמכנים באוניברסיטה "מתקפת טרור הסברתית", אותה מניעים, על פי האוניברסיטה, "ארגונים קיצוניים המסלפים את המציאות".

בבר אילן תוקפים את הארגונים ואומרים כי "ארגונים כמו ליב"ה וחותם הפכו את הצנזורה והרדיפה האישית לנשק העיקרי שלהם. בשבוע האחרון הם שלחו הודעות בשם האוניברסיטה, זייפו מסמכים רשמיים של האוניברסיטה, הפיצו סרטונים המשמיצים את הנהלת האוניברסיטה וחברי הסגל שלה, הכל כשר מבחינתם במטרה להפעיל לחץ לביטול של כנס אקדמי". 

באוניברסיטה מבקשים להזכיר כי בכל חודש מתקיימים בה כ-70 אירועים וכנסים מחקריים ואקדמיים בנושאים מגוונים הנותנים מענה לעשרות דיספלינות מחקריות הפועלות היום במסגרת האוניברסיטה. בין הכנסים שהתקיימו בחודש האחרון: כנס בנושא אתיקה וגנטיקה של הפקולטה לרפואה, כנס מיקרוביום ישראל, כנס שזירה קוואנטית של המחלקה לפיזיקה, כנס בנושא אלימות בני נוער ובסוף החודש צפוי להתקיים כנס שיעסוק במגמות ההצבעה של הציונות הדתית. כנסים אלה ואחרים הם הדרך בה פועלת האקדמיה להנגיש ידע. המפגשים והדיונים עם חוקרים אחרים הם כלי עבודה לקידום המחקר בתחומי הדעת השונים. 

הפגנה של מרכז ליב"ה נגד מצעד הגאווה, בקיץ האחרון

הפגנה של מרכז ליב"ה נגד מצעד הגאווה, בקיץ האחרוןצילום: מרכז ליב"ה

הכנס שעוסק בתאוריות להט"ב-קוויר הוא כנס אקדמי המיועד לקהילת המחקר ולוקחים בו חלק חוקרים ממוסדות אקדמיים מובילים ברחבי הארץ. הנהלת האוניברסיטה מעניקה גיבוי מלא למארגנות הכנס שעומד בקריטריונים האקדמיים הנהוגים באוניברסיטה. 

בבר אילן מזהירים כי מערך האבטחה לקראת הכנס יתוגבר, ואומרים כי הוא נערך בתיאום עם המשטרה: "לאור המתקפה והיכרות מקדימה עם מרכז ליב"ה ודרך פעולתו האלימה, מערך האבטחה של האירוע ערוך עם כוחות אבטחה מתוגברים ועובד בתיאום מלא עם משטרת ישראל תחנת מסובים המיודעת על הכנס והאיומים. 
אנו נחושים לקיים את הכנס במתכונתו המתוכננת וללא הפרעות".

מארגון ליב"ה נמסר "אין לנו שום כוונה לבטל את הכנס. להיפך, טוב שאוניברסיטת בר אילן יוצאת מהארון וחושפת בפני ציבור הסטונדנטים את פרצופה האמיתי, את הקשר ההדוק שלה עם ארגוני הקרן לישראל חדשה ואת האג'נדה הרדיקאלית שלה כארגון לפירוק המשפחה. בעקבות הכנסים הללו, פרש חבר ההנהלה הרב משה הגר מחברותו, וחברי הנהלה נוספים בדרך לפרוש. אנו מבינים את הפאניקה ואת הנסיון המגוחך לדבר על "אבטחה כבדה" טריק לעוס ומיושן."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן