מתדלקים את הרכב? ייתכן שתוכלו לשלם בקרוב באמצעות WAZE

אפליקציית WAZE בוחנת מספר שיתופי פעולה עם פרטנרים נוספים, כך שייתכן ותוכלו לתדלק את רכבם באמצעות האפליקציה, וגם לשלם עבור חניה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 22:11 כד בכסלו התשפ

מתדלקים את הרכב? ייתכן שתוכלו לשלם בקרוב באמצעות WAZE
אפליקציית waze, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

האם אפליקציית Waze בדרך להפוך להיות אמצעי התשלום של הנהגים? על פי דיווח של  "כלכליסט", במהלך 2020 מתכוונת החברה לשלב מספר רב של שותפים באפליקציה, באופן שניתן יהיה לשלם באמצעותם על שירותים שונים.

חלק משיתופי הפעולה שבוחנת החברה, יאפשר תשלום עבור חניה באמצעות פנגו וסלופארק, תשלום עבור תדלוק בתחנות הדלק השונות ותשלום בחנויות הנוחות בתחנות דלק. באופן זה, שיתופי הפעולה יאפשרו ל-Waze להפעיל מספר מודלים פיננסיים, החל בדמי הפניה לאפליקציות וכלה בפרסום.

הצלחה של הצעד יכולה להוות פתח לשורה ארוכה ונוספת של שיתופי פעולה אפשריים של החברה לתשלום על כל הנקרה בדרך של נהגים. לא ברור עדיין האם שיתוף הפעולה יהיה רק בישראל, או שהחברה תרחיב אותו לכל העולם - ובעיקר למדינות שבהן יש שימוש פעיל של האפליקציה. אפשרויות נוספות שייתכנו לחברה כוללות תשלום של דו"חות תנועה ואגרות בכלל.

כזכור, לאחרונה חתמה החברה על שיתוף פעולה עם מוביט. במסגרת זו, משתמשי מוביט שירצו לתכנן מסלול, יקבלו מעתה אפשרות לבחור בנסיעה שיתופית ביחד עם נהג Waze Carpool. לפי האתר של Waze, מספר רב של חברות יוזמות שימוש באפליקציה השיתופית, כאשר בין הבולטות הן גוגל, צ'קפוינט ואמדוקס.