ארגון נהגי האוטובוסים מגיב לתאונה: זו היתה פצצה מתקתקת

ארגון נהגי האוטובוסים מאשים את תנאי העבודה של נהג האוטובוס בתאונה שאירעה סמוך לנתב"ג. סמוטריץ': "שולח תנחומיי מעומק הלב למשפחות ההרוגים"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 22/12/19 21:12 כד בכסלו התשפ

ארגון נהגי האוטובוסים מגיב לתאונה: זו היתה פצצה מתקתקת
תאונת אוטובוס ליד נתב"ג, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

תאונה קשה הערב סמוך לנתב"ג. אוטובוס קו 947 מירושלים לחיפה התנגש בבטונדה בצומת בדק, ובתאונה נהרגו ארבעה בני אדם ו-14 נפצעו. 

מארגון נהגי האוטובוסים נמסר בתגובה לאירוע הקשה: "מדובר באירוע מזעזע, בקו שהנהגים נוסעים בו במשך שלוש שעות וחצי ברציפות. נהיגה רצופה ללא הפסקה וללא תחנות ההתרעננות היא פצצה מתקתקת. אנו קוראים לשר התחבורה לאמץ את המסקנות ולעשות הכל כדי למנוע תאונות מזעזעות מעין אלה."

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר מנגד לחדשות 13 כי "אין לי הסבר לרצף התאונות הקטלניות". בהמשך אמר סמוטריץ' כי "מתפלל לרפואת הפצועים, ושולח תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים. התאונה המחרידה תיחקר. כרגע אנחנו כאן כדי להיות עם הנפגעים במקום הקשה הזה." 

מחברת אגד נמסר בתגובה: "מדובר בקו 947 שיצא בשעה 18:00 מירושלים לחיפה. בסמוך לבח״א 27 סטה האוטובוס מסיבה בלתי ברורה מנתיבו ופגע בעוצמה בטרמפיאדה המבוטנת. נסיבות התאונה, הסטייה והפגיעה במבנה תיבדקנה על ידי בוחני המשטרה עם גמר תהליכי הפינוי של הנפגעים מתאונה קשה וטראגית זו. מבלי להתייחס לנסיבות התאונה והגורמים לה, אנו המומים וכואבים ומביעים צער עמוק וכבד על מותם של ארבעה נוסעים מקרב נוסעי האוטובוס, ופציעותיהם בדרגות קושי שונות של אחרים על לא עוול בכפם״. 

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, אמר "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם."