ארבעה הרוגים בתאונת אוטובוס ליד נתב"ג

אוטובוס התנגש בתחנת האוטובוס בצומת בדק ליד נתב"ג, ארבעה בני אדם נהרגו. חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו ב-14 פצועים, חלקם במצב קשה. כוחות הכיבוי וההצלה חילצו לכודים מן האוטובוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 20:07 כד בכסלו התשפ

ארבעה הרוגים בתאונת אוטובוס ליד נתב"ג
תאונת אוטובוס ליד נתב"ג, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

תאונת דרכים קשה סמוך לנתב"ג. אוטובוס בקו שירות התנגש בתחנת אוטובוס בכביש 40, סמוך לצומת בדק, הסמוכה לנתב"ג. דווח על ארבעה בני אדם שנהרגו בהתנגשות, ועוד קרוב לעשרים פצועים בדרגות חומרה שונות.

ממד"א נמסר כי לאחר פעולות חילוץ מורכבות של לוחמי האש, פראמדיקים של מד"א קובעים את מותם של 4 מנוסעי האוטובוס, בהם 2 גברים כבני 30 ו- 50 ו-2 נשים כבנות 30 ו- 50.
14 פצועים פונו לבתי החולים, 2 קשה (אישה כבת 67 וצעירה כבת 19) לבי"ח שיבא בתל השומר, 12 קל לבתי החולים אסף הרופא (6), בלינסון (4) והשרון (2). 

ממשטרת ישראל נמסר: "מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בקו 947 שהיה בדרכו מירושלים לחיפה ומסיבה שנבדקת פגע האוטובוס בתחנת הסעה.
כתוצאה מהתאונה נקבע מותם של ארבעה נפגעים. בנוסף, מהמקום פונו פצוע אחד קשה, פצוע אחד בינוני ו-11 פצועים קל לבתי החולים.
כוחות משטרה פועלים במקום ונסיבות התאונה עדיין נבדקות".

פראמדיקית מד"א גלי סופר סיפרה: "כשהגעתי למקום ראיתי אוטובוס נוטה על צידו, שעון על שיחים ושעל הגג שלו יש בטונדה גדולה. ביצעתי סריקה מהירה של הזירה, נהג האוטובוס שהיה בהכרה מלאה נלכד במושב, 6 מנוסעי האוטובוס שכבו לכודים בתוכו כשהם בדרגות פציעה שונות ופצועים נוספים במצב קל התהלכו בזירה.
התחלתי את המיון הרפואי הראשוני על מנת להעריך את דרגות הפציעה של הפצועים, 2 פצועות קשה, אישה כבת 60 וצעירה כבת 18 חולצו תוך כדי טיפול רפואי ע"י כוחות הכיבוי והעוברו במהירות לניידות לטיפול נמרץ שפינו אותן במצב קשה לבי"ח שיבא, הפצועים שהתהלכו בזירה נבדקו ע"י הצוותים הנוספים של מד"א ופונו במצב קל לבתי החולים בסביבה".

האוטובוס אחרי התאונה

האוטובוס אחרי התאונהצילום: תיעוד מבצעי מד"א

חברת אגד על תאונת האוטובוס: "סמוך לצומת התעשייה האווירית, האוטובוס סטה מסיבה שאינה ברורה מנתיבו ופגע בעוצמה בטרמפיאדה המבוטנת. נסיבות התאונה, הסטייה והפגיעה במבנה תבדקנה על ידי בוחני המשטרה עם גמר תהליכי הפינוי של הנפגעים. אנו מביעים צער עמוק וכבד על מותם של הנוסעים".

חיים אוטמזגין מפקד זק"א שמטפל בזירה, מספר: "מדובר בזירה קשה ומזעזעת, נהג אוטובוס שככה״נ איבד שליטה והתנגש בתחנת אוטובוס סמוך לצומת בדק, כשהגעתי למקום הייתה המולה רבה, ראיתי אוטובוס מרוסק בשטח הפתוח שבצידי הכביש, קורת ביטון כבדה נתלשה מהתחנה מעוצמת ההתנגשות ופגעה בעוצמה באוטובוס, התוצאה קשה: 4 אנשים נלכדו כשהם סובלים מפגיעה רב מערכתית והם ללא רוח חיים, מתנדבי זק״א פועלים במקום בסיוע לוחמי האש לחלץ את גופות ההרוגים ובטיפול בכבוד המת בזירה הקשה".

מארגון נהגי האוטובוסים נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מזעזע, בקו שהנהגים נוסעים בו במשך שלוש שעות וחצי ברציפות. נהיגה רצופה ללא הפסקה וללא תחנות ההתרעננות היא פצצה מתקתקת. אנו קוראים לשר התחבורה לאמץ את המסקנות ולעשות הכל כדי למנוע תאונות מזעזעות מעין אלה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן