הורביץ: כדי שהגוש שלנו ינצח אסור לקחת סיכונים, צריך להתחבר

יו"ר מפלגת מרצ - המחנה הדמוקרטי קורא לחיבורים נוספים בגוש השמאל. ח"כ זנדברג הוסיפה "הגיעה הזמן לחילופי שלטון במדינת ישראל"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 22/12/19 19:49 כד בכסלו התשפ

הורביץ: כדי שהגוש שלנו ינצח אסור לקחת סיכונים, צריך להתחבר
הורביץ הערב, צילום: יח"צ

מפלגת מרצ אישרה הערב (א') את הצעת ההחלטה המאשררת את רשימת המפלגה לכנסת הבאה. על פי ההחלטה, יו"ר המפלגה ורשימת מרצ שנבחרה לקראת הבחירות לכנסת ה-22, ישארו על כנם גם בבחירות הבאות. בתוך כך, יצאה המפלגה בקריאה לחיבורים פוליטיים נוספים.

יו"ר מרצ-המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ בנאומו: "במרץ הקרוב ישראל תחליט האם אנחנו נאבקים בשחיתות או נכנעים לה, האם אנחנו מגנים על הדמוקרטיה או רומסים אותה, האם תוקם ממשלה שתקדם שלום או ממשלה שקווי היסוד שלה הם התנחלות תמורת חסינות. כדי שהגוש שלנו ינצח אין מקום לפילוגים ואסור לקחת סיכונים. צריך להתחבר, לא להתפצל. זו לא סוגיה אישית ולא מפלגתית - זוהי סוגיה לאומית היסטורית."

עוד הוסיף הורביץ "עלינו להיות מספיק חזקים וגדולים על מנת להכריח את גנץ להקים ממשלת שינוי, ממשלת מרכז שמאל. כדי שכחול לבן לא תתפתה ללכת עם דרעי, ליצמן פרץ וליברמן, הדרך היחידה להבטיח שהממשלה הבאה תהיה ממשלת שינוי אמתית- היא הצבעה לפתק מרצ." 

גם יו"ר סיעת המחנה הדמוקרטי, ח"כ תמר זנדברג נאמה: "הגיע הזמן לחילופי שלטון במדינת ישראל. הגיע הזמן לממשלת מרכז שמאל, לשיתוף פעולה יהודים-ערבים. גוש הימין, בלוק החסינות של נתניהו הולך וקטן. בבחירות הבאות אנחנו נביא 61 לגוש".

יו"ר סיעת המחנה הדמוקרטי הוסיפה "אנחנו קוראים מכאן לחיבורים רחבים ככל האפשר. קוראים למפלגת העבודה להתעשת ולקחת חלק ברגע ההיסטורי הזה. אנחנו קוראים לכחול לבן לנהוג באחריות. לא רק הימין הולך כגוש אחד - גם אנחנו. קוראים לציבור הערבי לצאת בהמוניו להצביע ואנחנו קוראים לחברינו במחנה הדמוקרטי לשמור על המסגרות שלנו לא להוביל לפירוק – להפך".

גם ח"כ אילן גילאון דיבר: ״אני פונה הערב לחברתי אורלי לוי, ושואל, איזו תהום פעורה בינינו? ניהלנו הרבה מאוד מאבקים משותפים ביחד, ומי שחושב שבני אדם לפני הכל יכול לרוץ אתנו במסגרת משותפת. לטובת השמאל הישראלי והעמדות המשותפות הרבות שאנחנו מייצגים, צריך לאחד כוחות. זה הדבר הנכון והאחראי לעשות.״