נתניהו לרגל החג: כל אחד מבין את המשמעות של כינון עצמאות לישראל

ראש הממשלה נתניהו מברך את עם ישראל לרגל חג חנוכה ואומר כי משמעות כינון עצמאות למדינת ישראל ברורה. דבריו של נתניהו באים על רקע בית הדין בהאג, ששוקל להעמיד לדין את ישראל על פשעי מלחמה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 22/12/19 17:09 כד בכסלו התשפ

נתניהו לרגל החג: כל אחד מבין את המשמעות של כינון עצמאות לישראל
ראש הממשלה נתניהו, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך את עם ישראל לכבוד חג החנוכה, החל הערב. נתניהו העלה סרטון לטוויטר בו הוא אומר "אני רוצה לאחל לכל עם ישראל חג חנוכה שמח. לחג הזה תמיד היתה משמעות גדולה עבורי. סבי הרב נתון מילקובסקי - נתניהו, הגיע לארץ אחרי שהוא כמעט נרצח ע"י חוליגנים אנטישמיים בליטא. כשהיה תלמיד ישיבה."

"כשהוא שכב בשלב ובבוץ, והוא חשב שאלה רגעיו האחרונים, הוא נשבע לעצמו ואמר 'איזו בושה, שצאציהם של המכבים מתבוססים בעפר. אם אחיה אקח את משפחתי, אעלה לארץ ישראל ואביא לתקומת ישראל'". נתניהו הוסיף ואמר כי "צאצאי המכבים איתנו - הם אנחנו. אנחנו חוללנו את המהפכה הגדולה. כל אחד מבין את המשמעות של כינון עצמאות לישראל, עוצמת ישראל ועתיד ישראל."

לצפייה בדבריו של נתניהו: 

דבריו של נתניהו מגיעים על רקע החלטת תובעת בית הדין בהאג, פאטו בנסודה, כי בוצעו פשעי מלחמה בישראל, ומהחשש כי בהאג יחליטו להעמיד את ישראל לדין, דבר בעל השלכות בעייתיות מאד למדינת ישראל ואזרחיה.