כתב האישום נגד מנהלי קמפיין הליכוד נדחה

בית משפט השלום בתל אביב דחה את כתב האישום שהוגש כנגד מנהלי הקמפיין של הליכוד. עו"ד גיא בוסי שהגיש את כתב האישום טען לעבירה על החוק עקב הפצת סקרים וחומרי תעמולה על ידי מנהלי הקמפיין

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 16:11 כד בכסלו התשפ

כתב האישום נגד מנהלי קמפיין הליכוד נדחה
כתב האישום נגדו נדחה. יונתן אוריך, צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב ביטל היום את כתב האישום כנגד יועצי התקשורת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד גיא בוסי, מנהלי הקמפיין של נתניהו הפיצו סקרים וחומרי תעמולה בימים שקדמו לבחירות וביום הבחירות עצמו, באופן העובר על החוק. 

כתב האישום הוגש כנגד הסוקר הראשי של הליכוד, ג'ון מקלוקין; אחראי המדיה החברתית של המפלגה, יונתן אוריך; מנהל הקמפיין הראשי עופר גולן ורדיו גלי ישראל.  פרקליטות המדינה הגישה התנגדות לכתב האישום, וטענה כי לכל היותר ניתן לסווג את ההליך כקובלנה פלילית פרטית. מנהלי הקמפיין וגלי ישראל טענו כי יש לבטל את כתב האישום מאחר שהוגש בחוסר סמכות. לאור דברים אלו,החליט היום בית המשפט לבטל את כתב האישום.

יש לציין, כי כתב האישום הוגש לא על-ידי פרקליטות המדינה אלא באמצעות עו"ד גיא בוסי, בא-כוח רשימת "צדק בראשות אבי ילאו", המיוצג על-ידי עורכי-הדין שחר בן-מאיר ויצחק אבירם. לפי סעיף 18 בחוק הבחירות (דרכי תעמולה), "רשאים גם חבר של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ובא כוח של רשימת מועמדים לכנסת להביא אדם בפלילים בשל עבירה לפי חוק זה". אי לכך, אוריך וגולן טענו כי כתב האישום הוגש ללא סמכות.

נזכיר כי בכתב האישום צוין כי עוד קודם לפרסומים האסורים של קמפיין הליכוד הוציא השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, צו ארעי שבהמשך הפך לצו קבוע, בו הבהיר כי אין לפרסם תוצאות סקרים, שכן הדבר מנוגד לחוק. נגד אוריך וגולן הועלו האשמות כי הפיצו סקרים באמצעות הצ'אט בוק בפייסבוק של נתניהו והליכוד, מה שזכה לכינוי "ביבי-בוט".