הנחיה חדשה לח"כים: מי שיסע עם רכבו בשטחי הרשות, רכבו יילקח

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ' בהנחיה חדשה לחברי הכנסת: מי שיסע עם רכב הליסינג שלו בשטחי הרשות הפלסטינית, רכבו יילקח. ההנחיה נוגעת לשטחים ביו"ש שאינם בשליטת ישראל

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 22/12/19 14:51 כד בכסלו התשפ

הנחיה חדשה לח"כים: מי שיסע עם רכבו בשטחי הרשות, רכבו יילקח
אילוסטרציה, צילום: מוטי שטרן

הנחיה חדשה לחברי כנסת, והיא נוגעת לשימוש שלהם ברכבי הליסינג: מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ' שיגר היום (א') הנחיה לחברי הכנסת, בה נאמר להם כי במידה ויכנסו עם רכבם לשטחי הרשות הפלסטינית, הרכב אותו קיבלו מהכנסת יילקח מהם. כמו כן, במסמך מבהיר המנכ"ל כי הכניסה לשטחי יהודה ושומרון שבשליטת ישראל מותרת - אך לא לשטחים בהם הרשות שולטת.

ההנחיה החדשה לחברי הכנסת מגיעה לאחר  פניות שונות בעניין האזורים שבהם מותר השימוש ברכבי הליסינג. בהנחייתו אומר מנכ"ל הכנסת "הריני להודיע כי חל איסור על שימוש ברכבי הליסינג המסופקים על ידי הכנסת מחוץ לשטחי ישראל, אדגיש כי פעולה בניגוד להוראות האמורות תוביל לשלילת הזכאות לשימוש ברכב ליסינג מאת הכנסת."

סחרוביץ' ציין כי האיסור חל "נוכח המגבלות החלות על ביטוח רכב ישראלי מחוץ לשטחי ישראל והוראות הסכם ההתקשרות בין חברת הליסינג לבין הכנסת". סחרוביץ' ביקש  לחדד את ההבדל בין שטחי יהודה ושומרון לשטחי הרשות, וציין כי ההנחיה חלה על "ישראל לרבות שטחי יהודה ושומרון שבשליטת ישראל ולמעט השטחים שבשליטת הרשות הפלסטינית בהתאם להסכמים בינלאומיים שישראל צד להם". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן