נתניהו: "ביחסים עם שכנינו הערבים, ישראל הולכת קדימה והאג אחורה"

בישיבת הממשלה, ציין רה"מ נתניהו כי שיפור היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות מעיד על שיפור היחסים בין ישראל לערבים, וטוען כי בית הדין הבין לאומי בהאג רוצה לקלקל את היחסים הללו

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 12:53 כד בכסלו התשפ

נתניהו: "ביחסים עם שכנינו הערבים, ישראל הולכת קדימה והאג אחורה"
נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

החלטת בית הדין הבין לאומי האג לבדוק אפשרות שישראל מבצעת פשעי מלחמה, הועלתה היום (א) גם בישיבת הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאם בפתח הישיבה וציין כי דווקא אתמול שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאד, דיבר על הברית החדשה שנוצרה בין המדינות במזרח התיכון.

נתניהו שמרבה לפתח קשרים מדינות שונות במהלך כהונותו אמר: "המדיניות שלנו שהופכת את ישראל לכוח עולה באזור ולכוח עולה בעולם.  האמירה של שר בן זיאד היא תוצאה של הבשלה של מגעים ומאמצים רבים, שברגע זה, השתיקה יפה להם". נתניהו המשיך לביקורת כנגד האג: "בעוד שאנחנו הולכים קדימה למחוזות חדשים של תקווה ושלום עם שכנינו הערבים, בית הדין הבינלאומי בהאג הולך אחורה. ביום שישי הוא הפך סופית להיות נשק במלחמה הפוליטית נגד מדינת ישראל". 

"בהחלטת התובעת נגד ישראל יש שלושה אבסורדים" קבע רה"מ. "האבסורד הראשון - החלטת התובעת מנוגדת לחלוטין לעקרונות היסוד של בית הדין עצמו. בית הדין הבינלאומי הוקם אחרי הזוועות של מלחמת העולם השנייה, והוא נועד לטפל בבעיות שמדינות מעלות נגד פשעי מלחמה, כגון רצח עם או הגליה המונית. הוא נועד לעשות זאת במדינות שאין להן מערכות משפט אמתיות בחוק.

"הם לקחו תביעה של הפלסטינים, שלכל הדעות אין להם מדינה, ובאו להאשים את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון שמתנהלת על פי אמות המידה המשפטיות הגבוהות ביותר של הדמוקרטיות המערביות, שלבית הדין אין בכלל סמכות עליהן".

נתניהו המשיך: "האבסורד השני - החלטת התובעת מנוגדת לאמת ההיסטורית. היא פועלת נגד זכותם של היהודים להתיישב במולדת היהודים. להפוך את העובדה שיהודים גרים בארצם לפשע מלחמה - זה אבסורד שקשה שיהיה גדול ממנו". 

"האבסורד השלישי - החלטת התובעת מנוגדת לאמת העכשווית. את מי הם מביאים כאן? את מי הם מאשימים? את איראן? את סוריה? לא. את ישראל - הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. זו צביעות נוראה" סיכם נתניהו.