גדעון סער: "ממשלת ישראל פוחדת מהאג"

ח"כ גדעון סער מתייחס לעניין פינוי חאן אל אחמר, ואומר כי הסיבה לכך שהפינוי מתעכב הוא בשל החשש מתביעה על ידי בית הדין הבין לאומי בהאג. "נדרש שינוי ונעשה אותו בעוד ארבעה ימים כדי להיאבק על עתיד יהודה ושומרון במעשים ולא בדיבורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 10:31 כד בכסלו התשפ

גדעון סער: "ממשלת ישראל פוחדת מהאג"
סער בסיורו בחאן אל אחמאר, צילום: Hadas Parush/Flash90

ח"כ גדעון סער מתייחס גם הוא בנושא פינוי חאן אל אחמר, הנושא עלה בעקבות החלטת בית הדין הבין לאומי בהאג, לפתוח חקירה נגד ישראל בטענה כי ישנו חשד לביצוע פשעי מלחמה מצד מדינת ישראל בגדה המערבית, בעזה ובמזרח ירושלים, ופינוי חאן אל אחמר עלול להיות הסיבה שישראל תואשם.  

מוקדם יותר הבוקר (א) התייחס שר החוץ ישראל כ"ץ בנושא ואמר: "אנחנו לא מפנים את חאן אל אחמר בגלל החשש מבית הדין הבינלאומי הפלילי - חשש שזה יהיה 'הקש האחרון' מבחינתם", כמוכן השר הביע תמיכה ברורה ברה"מ נתניהו לראשות הליכוד לקראת הפריימריז שיתקיים בחמישי הקרוב.  

סער לא נשאר חייב והשיב לשר כ"ץ בחשבון הטוויטר שלו: "לפני מספר ימים אמרתי בחאן אל אחמר כי לא הובאה סיבה מדוע הפינוי מתעכב. היום גילינו מה הסיבה: ממשלת ישראל פוחדת מהאג". " נדרש שינוי ונעשה אותו בעוד ארבעה ימים כדי להיאבק על עתיד יהודה ושומרון במעשים ולא בדיבורים" הוסיף סער.

שר החוץ כץ מיהר להגיב לציוץ של סער וטען: "ממשלת ישראל לא פוחדת. לממשלת ישראל יש אחריות על חייליה, הלוחמים והקצינים שלה בקישוליה בעניין חאן אל אחמר". 

עוד הוסיף כץ: "כשגדעון סער תמך בממשלה בהקפאת ההתיישבות ושחרור מחבלים עם דם על הידיים תמורת חידוש במו"מ עם אבו מאזן אני התנגדתי וננקטו נגדי סנקציות. ניסיונו להציג את שיקולי נתניהו והקבינט בעניין חאן אלך אחמר ככניעה, כדי לקושש קולות בפריימריז מעיד על ציניות וחוסר בגרות מדיני". 

כזכור להחלטה שלהעמיד את ישראל לדין ולהגדירה כפושעת מלחמה יש השפעות קריטיות. החלטה שכזו עשויה להוביל למצב שבו ישראלים יסתכנו במעצר במידה יצאו מהארץ. תרחיש כזה מסוכן לישראל, ויהפוך אותה בפועל למדינה ביחסים בין - לאומיים לא בריאים.