טעינה של 80% תוך חמש דקות: הסוללות החדשות של IBM

האם הגיעה הסוף להמתנה? IBM הודיעה כי פתחה סוג חדש של סוללות שמסוגלות להיטען מ-0 ל-80% תוך 5 דקות. הסוללות יהיו זולות יותר, עובדות יותר טוב וגם גורמות לפחות נזקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 10:22 כד בכסלו התשפ

טעינה של 80% תוך חמש דקות: הסוללות החדשות של IBM
צילום: shutterstock

להמתין לסוללה מלאה זה כל כל 2019. חברת IBM הודיעה כי פיתחה סוג חדש של סוללות, במטרה להחליף את הסוללות הקיימות בכאלו שגם עובדות יותר טוב, גורמות לפחות נזקים וזמן טעינה נמוך. 

חוקרי IBM מחליפים את מתכות הכבדות שבסוללות הישנות כמו ניקל וקובלט, שכרייתן יקרה ומזהמת, ולרוב מתבצעת בתנאי עבדות, במכרות בהם מועסקים באופן לא חוקי גם ילדים. השינוי במרכיבי הסוללה יביאו לכך שהסוללות תהיינה מסוגלות להיטען מ-0 ל-80% תוך 5 דקות. הסוללות הללו לא מתלקחות בקלות, הן אינן מזהמות את הסביבה לא בתהליך הפקתן ולא לאחר גמר השימוש בהן וזריקתן לאשפה, והן אף זולות יותר מסוללות מהסוגים הקיימים. 

חברת IBM תשתף פעולה תחילה עם מרצדס, כך שהסוללות הללו יגיעו תחילה לשוק הרכב. עם זאת, הסוללות של IBM אינן מושלמות: ראשית, הטענה כי הן אינן מזהמות את הסביבה אינו מדויק, שכן 'שאיבת' חומרים הנמצאים במי ים עלולה להתגלות כמזיקה לדגים שהתפתחו במשך מיליוני שנים לחיים בסביבה בה ריכוז החומרים הללו נמצא ברמה מסוימת.

דבר נוסף, הסוללות עדיין משתמשות באלקטרוליט נוזלי, שהוא הסיבה המרכזית לשחיקתן של סוללות נטענות, וההבנה המקובלת בתחום היא שאין מנוס מלהחליף אותו בחומר מוצק. ועוד, הפקת החומרים של הסוללות נוצרת בתהליך שרק IBM יכולה לבצע, מה שאומר שהיא תהיה מונופול בתחום ותוכל לגבות על הסוללות הללו כל מחיר שתרצה.