מחבל שניסה לרצוח נער יקבל רק 8 שנות מאסר

מחבל השליך מטען, שלא התפוצץ, על נער ישראלי לפני כשנה וחצי. במסגרת הסדר הטיעון, בית המשפט יקבע כי הנאשם יקבל 8 שנות מאסר בלבד. אבי הנער: זו שערורייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 09:54 כד בכסלו התשפ

מחבל שניסה לרצוח נער יקבל רק 8 שנות מאסר
אילוסטרציה. אסיר, צילום: shutterstock

8 שנות מאסר ייגזרו ככל הנראה על המחבל יזיד חסין עואד סרוגי. בראשית חודש מאי האחרון החליט סרוגי לגרום למותם של ישראלים. על פי כתב האישום, הוא ייצר מטעני חבלה ובהזדמנויות שונות ניסה לפוצץ אותם באזורים שונים ביהודה ושומרון. בעקבות שמועה כי כוחות צה"ל נכנסו לטול כרם החליט סרוגי, להשליך עליהם את המטענים. המחבל שהגיע לקרבת הלוחמים, ראה כי יש סביבם אזרחים פלסטינים רבים, וחזר בו, תוך כוונה להמתין להזדמנות נוספת.

מספר חודשים אחר כך המחבל נהג סמוך ליישובים ענב ושבי שומרון מתוך כוונה להשליך מטענים לתוך מכוניות ושיתפוצצו בתוכן. אמנם גם במקרה זה ויתר על ניסיון הפיגוע. בעקבות כך המשיך אל צומת ג'ית הסמוכה לשכם. שם, הבחין בנער שהיה בתחנת אוטובוס. המחבל, הגיע סמוך לנער, האט את נסיעתו והשליך את המטען לעברו. בדרך נס המטען לא התפוצץ.

למרות שתחילה הוגש נגד המחבל כתב אישום בגין שלושה ניסיונות רצח, במסגרת בהסדר טיעון הומר כתב האישום לניסיון רצח אחד בלבד, והעונש עליו הוסכם נקבע על 8 שנות מאסר. דובר צה"ל מסר בתגובה : "כנגד הנאשם הוגש כתב אישום בגין עבירה של ייצור חפץ נפיץ ושלוש עבירות של ניסיון לגרימת מוות. על פי כתב האישום, הנאשם ייצר מטען צינור, ויצא בשתי הזדמנויות להשליכו, אך לבסוף לא השליך את המטען ושב לביתו. לאחר מספר ימים, הגיע הנאשם לצומת ג’ית בשומרון, והשליך את מטען הצינור שייצר לעבר נער ששהה במקום. 
במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים, צפוי הנאשם להודות בעבירה אחת של ניסיון גרימת מוות, והצדדים יבקשו במשותף מבית המשפט להטיל עליו עונש של  8 שנות מאסר בפועל (שנה מתוכן בגין הפעלת תנאי מתיק קודם של הנאשם).  
במסגרת הסדר הטיעון נלקחו בחשבון, בין היתר, הודאתו של הנאשם והעובדה כי הנער לא נפגע כתוצאה מזריקת המטען."

אביו של הנער הגיב בחריפות. "כששמענו על זה נדהמנו. זו שערורייה! זה שבנס הילד שלנו ניצל זה אומר שהמחבל צריך לשבת פחות זמן בכלא?"