האפיפיור מתכנן לבקר שוב בישראל

ישראל מקיימת מגעים לביקור חוזר של האפיפיור פרנציסקוס. הצפי שיגיע בעוד כשנה לישראל, זהו יהיה ביקורו השני האפיפיור, חמש שנים מאז ביקורו הקודם

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 08:11 כד בכסלו התשפ

האפיפיור מתכנן לבקר שוב בישראל
האפיפיור פרנציסקוס בעת ביקורו בישראל, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביקור שני לאפיפיור: בסוף השבוע האחרון הוזמן ראש עיריית נצרת, עלי סלאם, לביקור במשכנו של האפיפיור בוותיקן. במהלך הפגישה בין השניים, ביקש ראש העיר מהאפיפיור לבוא ולבקר בישראל, כמו כן הבטיח ראש העיר כי כאשר יגיע האפיפיור לנצרת ייקרא לרחוב בעיר על שם פרנציסקוס הראשון. מהלך דומה נעשה גם כן בעת ביקורו של האפיפיור פאולוס השישי שביקר בישראל ב1964. 

פרנציסקוס אמר לראש העיר כי יישמח לשוב ולבקר בישראל. הפגישה נערכה במשך כ45 דקות, ונעשתה לקראת חג המולד ועלי סלאם הוזמן כראש העיר של העיר בה נולד ישו. השניים דנו גם בבקשת סלאם, כי העיר נצרת תהפוך למוקד עלייה קבוע של תיירים נוצרים. ראש העיר גם ביקש סיוע להקמת אוניברסיטה ראשונה בעיר ומספר בתי ספר נוספים.

ראש העיר העניק לאפיפיור מפתח העיר, תעודה של תושב כבוד בעיר וחולצה של קבוצת הכדורגל אחי נצרת עם הספרה 33, שנות חייו של ישו. זהו כאמור צפוי להיות ביקורו השני של האפיפיור, בפעם הקודמת הגיע בשנת 2014, במהלך הביקור היה פרנציסקוס ביד ושם, בכותל ובכנסיית הקבר.