הקפאה עכשיו, בחירות בהמשך: ההצעה של הבית היהודי למיזוג עם האיחוד הלאומי

במכתב שהגיע לידי כיפה, מוצע הנוסח שהציעו בבית היהודי למתווה עם האיחוד הלאומי. טיוטת ההסכם נשלחה לבית היהודי לפני כשבועיים במסגרתה מוצג איחוד בין המפלגות, אולם רק לאחר הבחירות הנוכחיות

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 21/12/19 22:26 כג בכסלו התשפ

הקפאה עכשיו, בחירות בהמשך: ההצעה של הבית היהודי למיזוג עם האיחוד הלאומי
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר החתימה בין הרב פרץ לעו"ד בן גביר, לידי כיפה הגיע מסמך המפרט את מתווה האיחוד שהציעו הבית היהודי לאיחוד הלאומי. על פי ההסכם, שתי המפלגות תתאחדנה לכדי מפלגה אחת תוך ביצוע פריימריז פתוחים וקביעת רשימת הח"כים לכנסת, אולם רק לאחר הבחירות הנוכחיות.

על פי הטיוטה הצדדים היו אמורים לקבל החלטה עקרונית משותפת על איחוד המפלגות לכדי מפלגה אחת – מפלגת הציונות הדתית, זאת בתוך שלושה שבועות מרגע ההסכמה על האיחוד. בשלב השני, המפלגה המאוחדת תצא למפקד רחב, בקרב כל קהלי הציונית הדתית, זאת לא יותר משנה לאחר מיזוג המפלגות. בשלב השלישי, לקראת הבחירות הבאות, יתקיים פריימריז רחב, בקרב חברי המרכז והמתפקדים המשותפים, לפי מתכונת שתיקבע במשותף. כאשר בחירות בפנימיות תתקיימנה, בהתאם ללוחות הזמנים שייקבעו בחוקה המשותפת.

בהסכם נכתב כי כל ההחלטות הללו יתבצעו רק לאחר הבחירות לכנסת ה-23 וכעת הם יקפיאו את הרשימה כמו שנקבעו בשני מערכות הבחירות האחרונות השנה. עוד סיכם כי במעמד ההכרזה על הקפאת הרשימה יוכרז גם המיזוג בין המפלגות. 

באיחוד הלאומי סירבו לחתום על ההסכם מכיוון שרצו לפתוח את הבחירות להתמודדות כבר בבחירות האלו, אולם בבית היהודי מעדיפים שלא להעמיד את הרב רפי לבחירה בשלב הזה. 

מסמך זה מגיע על רקע האשמות קשות של פעילים בבית היהודי כנגד הרב פרץ על "מחטף פוליטי" כביכול שביצע, וכאשר מתוכננת פגישה בין פרץ לפעילים במפלגתו.

כזכור, הרב פרץ סיכם עם עוצמה יהודית על איחוד, זאת ללא התייעצות מקדימה עם סמוטריץ'. בתוך כך, ח"כ מוטי יוגב חשף מוקדם יותר הערב כי מעשיו של פרץ נעשו בהחבא תוך שהוא מתעלם מפניות חוזרות ונשנות של האיחוד הלאומי המבקשות איחוד עם מפלגת הבית היהודי.

מהאיחוד הלאומי נמסר בתגובה כי הם לא מנהלים מו"מ דרך התקשורת


להורדת הקובץ