הנוער דורש: אחדות עכשיו!

לקראת הרכבת רשימת נציגי הציונות הדתית, הנוער משולשת המפלגות: הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית מתאחדים לגוף אחד. הנוער במכתב לשלושת מנהיגי המפלגות לבצע מהלך דומה, ולשמור על משא ומת נקי

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/19 18:08 כא בכסלו התשפ

הנוער דורש: אחדות עכשיו!
צילום: נוער האיחוד הלאומי

לקראת הרכבתרשימת נציגי הציונות הדתית, הדרישה לאחדות במפלגות הציונות הדתית עולה שלב.  השבוע התווסף קולו גם של נוער הבית היהודי, האיחוד הלאומי, ועוצמה יהודית לקריאה לאחדות במחנה. חנה ריבלין מנוער האיחוד הלאומי: ״שלושת המפלגות שותפות בהמון ערכים ורב המאחד על המפלג״.

שלושת מטות הנוער של מפלגות הציונות הדתית נפגשו לישיבה שלאחריה הוציאו מכתב משותף עליו חתומים נציגיהם, בו כתבו "אנו דורשים אחדות. אחדות בין המפלגות, והרכבת רשימתה תוך קיום הליך ציבורי ודמוקרטי שישקף את רצון הציבור בצורה הטובה ביותר", קריאה נוספת נרשמה מצד הנוער כאשר ביקשו מראשי המפלגות "לשים דגש על הדרך, ולא רק על המטרה, לשמור ככל שבאפשרותכם על תהליך משא ומתן נקי".


להורדת הקובץ

בשלושת הקבוצות הסכימו הצדדים, כי אסור לאפשר למחלוקות הקטנות בין הזרמים השונים בציונות הדתית להוביל את המשא ומתן ולהיות המכשול להקמת ממשלת ימין. עוד הוסכם שהנוער ידחף את המפלגות להתאחד במהירות האפשרית. לאחר שתי מערכות הבחירות האחרונות מרגיש הנוער כיצד המחלוקות בתוך המגזר יצרו ריחוק ציבורי והצבעה למפלגות בטעם מר.

בעקבות כך הוחלט להקים את "פורום נוער המפלגות הדתיות", אשר נועד בראש ובראשונה לקדם את האחדות בתוך המחנה. כמו כן מטרתו היא להגביר את שיתוף הפעולה בין מטות הנוער במהלך הבחירות, ולהוות תשתית לקידום שיתוף פעולה בנושאים החשובים המשותפים הרבים לנוער משלושת המפלגות.

נציגי הנוער חתמו את מכתבם במילים: "אנו תקווה שבקשותינו ייפלו על אוזניים כרויות ושתמצאו בליבכם את הדרך הנכונה והנקייה ביותר עבור הציבור ועבור המפלגות לגשר על הפערים, ולהגיע לאחדות שלה הציבור מייחל. מאמינים בכם, נוער שלושת המפלגות״.