בפעם השניה ברצף - ישראלים מעוכבים בנמל התעופה במוסקבה

לאחר עיכובם של 46 תיירים ישראלים במנל התעופה דמודובו שבמוסקבה, שוב מעוכבים ישראלים בנמל התעופה שבמוסקבה. שגרירות ישראל מנסה לסייע. שגרירות רוסיה האשימה את ישראל באי - הכנסת מבקרים רוסים למדינה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/12/19 14:58 כא בכסלו התשפ

בפעם השניה ברצף - ישראלים מעוכבים בנמל התעופה במוסקבה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בפעם השנייה ב - 24 שעות: 14 נוסעים ישראלים שהגיעו בטיסת אל-על למוסקבה מעוכבים בנמל התעופה ועוברים תשאול. שגרירות ישראל במוסקבה מנסה לסייע לנוסעים, שבהם גם בני משפחה של שליחים בשגרירות וילדים.

ממשרד החוץ נמסר כי הנושא בבדיקה. כזכור, אתמול  עוכבו 46 ישראלים בנמל התעופה דומודובו במוסקבה, כאשר דרכונים אף הוחרמו.  התשאולים שנערכו לישראלים בוצעו ללא סיבה נראית לעין, אם כי משרץ החוץ ציין שהסיבה נעוצה בשינוי מדיניות רוסיה כלפי מבקרים מישראל. כלל הישראלים אגב שוחררו לאחר מספר שעות. 

שגרירות רוסיה מצידה מסרה אתמול בתגובה: "על פי הנתונים שיש בשגרירות הרוסית, נכון ל-1 לדצמבר 2019, 5771 תיירים רוסים לא הורשו להיכנס לישראל. רק באוקטובר 2019 לא נכנסו לישראל 568 תיירים רוסים, ובנובמבר 2019 - 569. כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן עוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה. הצד הרוסי לא מוסר תגובה להחלטות של רשויות ישראליות רלוונטיות".

אל הדברים הצטרפה ח"כ יוליה מלינבסקי שהאשימה את שר הפנים אריה דרעי במצב ואמרה "האמת שזה ממש לא מפתיע אותי. מדיניות משרד הפנים שבראשו עומד אריה דרעי כבר שנים עושה את המוות לתיירים שמגיעים ממדינות חבר העמים לשעבר- אז למה אנחנו מצפים? שהם ישתקו ולא יחזירו לנו באותו המטבע? שאנחנו נשפיל את האזרחים שלהם וזה יעבור כאילו כלום לא קרה?".