נעמה יששכר: שוטר רוסי הכריח אותי לעבור את הגבול

בדיון שנערך בערעורה של נעמה יששכר, חזרה בה יששכר מהודאתה הקודמת שנתנה תחילה בבית המשפט וטוענת "ראיתי את הסם בפעם הראשונה כשהטור הוציא אותו מהתיק". אמה של יששכר: "אנחנו אופטימיים"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/12/19 09:52 כא בכסלו התשפ

נעמה יששכר: שוטר רוסי הכריח אותי לעבור את הגבול
הפגנה ליששכר, צילום: תומר נויברג / פלאש 90

בדיון שנערך היום בבית הדין במוסקבה, נעמה יששכר חזרה בה מההודאה שנתנה תחילה וטענה כי היא לא הבינה מה היא עשתה, לא ידעה את השפה, וכי עורכי הדין הקודמים שייצגו אותה הטעו אותה וזייפו את מסמך ההודאה. יששכר  הוסיפה וטענה בערעור, כי שוטר רוסי הכריח אותה לעבור את הגבול באופן יזום, וכי היא ראתה את הסם בפעם הראשונה שהשוטר הוציא את זה מהתיק שלה. לכן, לטענתה, אין מקום להאשים אותה בהחזקה ובהברחת סם, והיא מבקשת שישחררו אותה.

תיעוד מבית המשפט באדיבות חדשות 12:

 

עוד קודם לכן, התראיינה יפה, אמה של יישכר ל - ynet ואמרה: "אני חושבת עליה, אני חושבת על הנסיעה שהיא עשתה לכאן באוטו סגור, שהיא סוף סוף תוכל לראות מה הולך בחוץ. עכשיו היא נמצאת פה באחד המרתפים, אבל אנחנו אופטימיים".

 "אני מקווה שהם יוציאו אותה היום, אני בתקווה מחבקת אותה היום", הוסיפה יפה יששכר, "אני מנסה לנקות את עצמי מכל מיני ספקולציות. אני יודעת שנעשים דברים מאחורי הקלעים ואני מקווה שגם בבית המשפט הזה במוסקבה הצדק ייראה ושיגידו לה 'לכי הביתה'. נעמה זהירה יותר ממני, מגינה על עצמה. אני מוכה להחזיר אותה הביתה לחנוכה. אין לי ספק שראש הממשלה באמת עושה את מרב המאמצים לשחרור שלה. אבל זה לא משנה מה הוא אומר, הכול בידיים של פוטין. אני מתחננת בפניו שהבת שלי תגיע לארץ".

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו הפיח תקווה בקרב המשפחה כשאמר שלשום בכנס בחיפה "אני מבטיח דבר אחד, אני מביא את נעמה יששכר הביתה". עם זאת, בסביבתו של רה"מ הבהירו אמש "בדבריו התכוון ראש הממשלה נתניהו לומר שהוא מחויב להביא את נעמה הביתה. זה ייקח עוד זמן. מתנהלים מגעים בנושא וראש הממשלה לא מרפה ומחויב לכך".

כזכור, בשבוע שעבר נערך דיון ראשון בערעורה של יששכר, שבמהלכו השיבה לשאלות השופטים בשיחת וידאו מתא המאסר. בפתח השיחה הסבירה יששכר כי הסיטואציה קשה עבורה ולכן היא ביקשה להגיע פיזית לבית המשפט. התביעה התנגדה, אולם שלושת השופטים נעתרו לבקשה וקבעו את הדיון הנוסף שנערך היום.