בפעם השלישית: בית הנבחרים דן בהדחת טראמפ

הדמוקרטים צפויים להצביע בעד הדחתו של דונלד טראמפ מנשיאות ארות הברית, אך סביר שההדחה תבלם על ידי הסנאט הנשלט בידי הרפובליקנים. טראמפ: "הפיכה בלתי חוקית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/19 16:39 כ בכסלו התשפ

בפעם השלישית: בית הנבחרים דן בהדחת טראמפ
נשיא ארה"ב טראמפ, צילום: פלאש 90

בית הנבחרים בארצות הברית דן היום (ד') בשני סעיפי ההדחה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסגרת פרשת אוקראינה-גייט. במהלך הלילה יצביעו חברי בית הנבחרים על הדחתו של טראמפ. במידה ויודח זאת תהיה הפעם השלישית בהיסטוריה של ארצות הברית שנשיא מודח על ידי בית הנבחרים. אמנם הצפי שטראמפ יצא מזוכה במשפט הדחה בסנאט, הנמצא בשליטת הרפובלקנים, שיתקיים בחודש הבא.

בית הנבחרים, זקוקים לרוב רגיל בלבד - 218 קולות מתוך 435 חברים - ולאחר שיצביעו בעד הדחת הנשיא. בסנאט, נשיא בית המשפט העליון ינהל את המשפט, וכדי להביא להדחתו של טראמפ, על שני שלישים ממאה הסנאטורים לקבוע כי הוא "אשם". אז יורשע, יסולק מהבית הלבן ואת מקומו יירש סגנו מייק פנס.

טראמפ בתגובה, שלח אתמול  מכתב חריף ליו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי הדמוקרטית, ואמר כי הליך ההדחה נגדו הוא הפיכה "בלתי חוקית". פלוסי ענתה לנשיא: "הנשיא מתנהג כאילו הוא לא נתון לביקורת, מעל החוקה ומעל העם האמריקני".

במידה ויודח טראמפ, הוא יצטרף לרשימה של שלושת הנשיאים שהודחו כבר קודם לכן. קלינטון שהודח בעקבות פרשת מוניקה לוינסקי,ריצ'ארד ניקסון, הרפובליקני, בשל פרשת ווטרגייט, ואנדרו ג'ונסון ב-1868.