שרים נגד החלטת בג"ץ: "צעד המנוגד לחוק ולדמוקרטיה"

הרוחות סוערות בעקבות עצירת בג"צ את מינוי בן-ארי. השר לוין בתגובה: " צריך להוציא את השליטה והכוח מידי השופטים, צריך להחזיר את יכולת המשילות לכנסת ולשרים הנבחרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/19 15:44 כ בכסלו התשפ

שרים נגד החלטת בג"ץ: "צעד המנוגד לחוק ולדמוקרטיה"
השר יריב לוין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

שר התיירות יריב לוין העלה היום (ד') פוסט זועם בפייסבוק בעקבות החלטת בג"צ לעצור את מינויה של אורלי בן-ארי כפרקליטת המדינה. "כמה שזה לא מפתיע, כך זה מקומם. אני מגבה את חברי השר אוחנה שעשה שימוש בסמכותו כשר המשפטים, וביצע מינוי שבכל מדינה אחרת היה מתקבל כמובן מאליו. אלא שאצלנו, התנהלות תקינה במשטר דמוקרטי היא כבר מזמן לא מובנת מאליה".

עוד הוסיף לוין: "עו״ד בן-ארי היא פרקליטה מנוסה בעלת ידע מקצועי המכשיר אותה למלא את תפקיד מ״מ פרקליט המדינה. אבל יש לה 'בעיה' אחת - היא לא שייכת ל'חבורה' הנכונה, היא לא שייכת לאותה קליקה מצומצמת ששולטת במערכת המשפט שלנו ובאמצעותה - שולטת במדינה". וחתם במילים: "זה לא משנה אם אתה מוכשר, אם אתה מתאים או אם החוק לצידך. פשוט צריך להיות בן-ארי הנכונה".

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2679014245525092&id=341448679281672
 
גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' יצא נגד המהלך: "הם דואגים לשלטון החוק, לכן פועלים נגד החוק.
בצעד המנוגד לחוק ולדמוקרטיה הקפיא השופט מזוז את המינוי הלגיטימי והחוקי של שר המשפטים לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. מזוז שכבר אמר מה דעתו על השר, לא חושב לפסול את עצמו. חוסר מודעות של שלטון השופטים. ידידי שר המשפטים אנחנו מאחוריך. אל תתקפל!"

https://www.youtube.com/watch?v=cFZLumHxpxY&feature=youtu.be

ח"כ הרב ישראל אייכלר התייחס גם כן בנאומו במליאת הכנסת: "אינני מכיר את הפרקליטה בן ארי, ואינני יודע מהן דעותיה. אבל העובדה ששר יכול למנות פרקליט, ושופט יכול לבטל או לעכב את המינוי תוך חמש דקות, זהו פירוק כל ככלי הדמוקרטיה וההסכמות בין האזרחים. תפיסת השלטון על ידי השופטים והפקידים זהו פתח לדברים הנוראיים ביותר"