שוחררו עשרות התיירים הישראלים שעוכבו במוסקבה

לאחר המתנה ממושכת של שמונה שעות, רוסיה שחררה את 46 תיירים ישראלים בעת מעברם בנמל התעופה דמודובו שבמוסקבה. משרד החוץ טען שהסיבה לעיכוב היא שינוי במדיניות רוסיה מול תיירים מישראל

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 18/12/19 15:03 כ בכסלו התשפ

שוחררו עשרות התיירים הישראלים שעוכבו במוסקבה
נמל תעופה, צילום: shutterstock

לאחר שמונה שעות של עיכוב 46 ישראלים שעוכבו היום (רביעי) בנמל התעופה דמודובו במוסקבה, לאחר החרמת הדרכונים ותשאולים פרטניים. הישראלים התלוננו על אווירה מתוחה מצד גורמי הביטחון הרוסים, שדרשו מהם טביעות אצבע וצילמו אותם.  

במשרד החוץ אומרים שלאחרונה חל שינוי במדיניות הרוסים אל מול נוסעים מישראל המגיעים למדינה. בנוסף, במשרד החוץ אמרו כי עובדים מול משרד החוץ הרוסי כדי לברר את הסוגיה.  ממשרד החוץ נמסר עוד כי הוא פועל על מנת שתיירים ואנשי עסקים ישראלים יוכלו להמשיך ולהיכנס לרוסיה, כפי שהיה עד כה. 

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) בחרה להאשים את שר הפנים אריה דרעי בעיכוב הישראלים ואמרה: "האמת שזה ממש לא מפתיע אותי. מדיניות משרד הפנים שבראשו עומד אריה דרעי כבר שנים עושה את המוות לתיירים שמגיעים ממדינות חבר העמים לשעבר- אז למה אנחנו מצפים? שהם ישתקו ולא יחזירו לנו באותו המטבע? שאנחנו נשפיל את האזרחים שלהם וזה יעבור כאילו כלום לא קרה?".

משגרירות רוסיה נמסר כי "על פי הנתונים שיש בשגרירות הרוסית, נכון ל-1 בדצמבר, 5,771 תיירים רוסים לא הורשו להיכנס לישראל. רק באוקטובר 2019 לא נכנסו לישראל 568 תיירים רוסים, בנובמבר 2019 - 569. כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה. הצד הרוסי לא נותן תגובה להחלטות של רשויות ישראליות רלוונטיות".