חברי כנסת של ישראל ביתנו ביקשו לוותר על העלאה בשכרם

חשב הכנסת התבקש היום על ידי חברי הכנסת של מפלגת ישראל ביתנו, לגרוע אותם מרשימת הח"כים ששכרם יעלה בתחילת חודש הבא. יו"ר הרשימה, עודד פורר: "בזמנים אלו אין זה מן הראוי שח"כים יקבלו תוספת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/19 14:39 כ בכסלו התשפ

חברי כנסת של ישראל ביתנו ביקשו לוותר על העלאה בשכרם
ח"כ עודד פורר, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

כל חברי הסיעה, ללא יוצא מן הכלל, הגישו היום בקשה לחשבות הכנסת, לגרוע אותם מרשימת חברי הכנסת שיקבלו את העלאת השכר הצפויה בתחילת החודש הבא. לפי ההערכות מדובר בהעלאה של 3% שווי ערך לכ-1300 ש"ח.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר: "בזמן שהממשלה לא מתפקדת, המדינה נמצאת באחד ממשבריה הכלכליים הגדולים, פרוייקטים ומיזמים נעצרים וכל הפעילות במשק במגמת בלימה, אין זה מין הראוי שחברי הכנסת יקבלו תוספת לשכרם. יש משמעות גם לדוגמא האישית".

יש לציין, שעוד בטרם ההלעאת השכר, שכר  חבר כנסת עומד כיום על 44,019 שקל בחודש ברוטו. לאחר התוספת הקרובה, , יעמוד שכר הח"כים החודשי  על 45,339 שקל ברוטו. גם שכרם של ראש הממשלה והשרים עבר להתעדכן על פי השכר הממוצע במשק – בהחלטה שאושרה בוועדת הכספים בינואר 2018. שכרו של ראש הממשלה יזכה לעדכון של 1,643 שקל כך שיעמוד על 56,426 שקל. שכרו של שר, יו"ר האופוזיציה (ומבקר המדינה) יעמוד לאחר עדכון של 1,478 שקל על 50,747 שקל.