הרב שרקי לכיפה: "מי שחטא בחטאים חמורים - שיישב בשקט"

בראיון לכיפה מסביר הרב שרקי, מדוע חתם על המכתב כנגד התבססותו של הרב שיינברג, ומה לדעתו צריך לקרות במקרה וכיצד יש לפעול: "הדבר הזה לא ייתכן שיעברו עליו בשתיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/19 20:09 יט בכסלו התשפ

הרב שרקי לכיפה: "מי שחטא בחטאים חמורים - שיישב בשקט"
הרב שרקי, צילום: יחצ

"האדם הזה מעולם לא ביקש סליחה" כך אומר הרב אורי שרקי על הרב עזרא שיינברג . אמש פורסם מכתב של רבנים בכירים בציונות הדתית נגד התבססותו של הרב שיינברג בקהילת חפץ חיים, או בכל קהילה אחרת. בין החותמים הוא הרב אורי שרקי ר"מ במכון מאיר ורבה של קהילת "בית יהודה". בראיון לכיפה הסביר הרב את סיבותיו למהלך הזה.  

"ראשית לא הביע חרטה, ולא ביקש מעולם סליחה! הוא ממשיך באופן מניפולטיבי לפעול נגד הנפגעות שלו, והוא מבקש לבסס את מעמדו בתוך הקהילה, הדבר הזה לא ייתכן שיעברו עליו בשתיקה".

עזרא שיינברג

עזרא שיינברגצילום: Meir Vaknin/Flash90

מה דינו של רב במקרה כזה? 

"אדם שחטא בחטאים כל כך חמורים מה שנהוג בעם ישראל שהוא- יישב לו בשקט! שלא ינסה לבנות לו מעמד! והוא ממש לא שם בשלב זה".

במידה והרב יתנצל זה ישנה משהו? 

"התנצלות זה דבר קטן, זה צריך להיות הרבה יותר מזה. הוא צריך לתקן את מה שעשה, ולפעול בכיוון הפוך ממה שעשה. הוא צריך לפעול לטובת הנפגעות! ולא לפעול בדרכים מניפולטיביות לפגוע בהן, עד עצם היום הזה". 

אפילו לא להיות חלק מקהילה?

"גם התבססות אינה ראויה. בן אדם שעשה חטאים כאלה, זה מעשה חמור לתת לבן אדם כזה מעמד כל שהוא. הוא צריך לעסוק במשהו אחר- הוא יכול להיות נגר, הוא יכול להיות קלידן, הוא יכול להיות הרבה דברים, אבל שום דבר שקשור בתורה!".

ואם יעשה תיקון?

"לגבי העתיד אפשר לדבר עוד 20 שנה".

הדברים גם נכונים במקרים אחרים, כמו בסוגיית הרב שמואל טל? 

"אני חתמתי אך ורק על המכתב הזה, לא על שום מכתב אחר, לכן אני לא מתייחס על שום סוגייה אחרת. לא נתבקשתי לדון במקרים האחרים, לכן גם לא הקדשתי להם מחשבה".