אריאל היא העיר הקטנה הממחזרת ביותר בישראל

על פי נתונים של חברת תמיר, בירת השומרון היא העיר הקטנה שתושביה ממחזרים הכי הרבה פסולת מבין כלל הערים הקטנות. גבעתיים במקום הראשון מבין הערים הגדולות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/19 12:25 יט בכסלו התשפ

אריאל היא העיר הקטנה הממחזרת ביותר בישראל
עברו את 20 אלף התושבים באריאל, צילום: פלאש 90, יוסי זמיר

לרגל יום המחזור של ישראל, חברת תמיר מפרסמת את הערים המצטיינות ביותר בישראל בתחום המחזור. על פי בדיקה של החברה, נמצא כי גבעתיים היא העיר הכי ממחזרת מבין הערים הגדולות עם מדד של 330 גרם חומר ממוחזר  לשבוע למשפחה. תל אביב והרצליה מגיעות מיד אחריה למקומות השני והשלישי המכובדים. מבין הערים הקטנות (עד 20 אלף משקי בית), אריאל מובילה עם הפרדה של 410 גרם למשפחה בשבוע, ואחריה ניצבות גבעת שמואל, יהוד-מונסון ואילת.

ואיך נראית הרשימה הפותחת של המועצות המקומיות? על פי הנתונים, המועצה המקומית הממחזרת ביותר היא כפר ורדים, עם כחצי קילו בממוצע למשפחה בשבוע. אחרי כפר ורדים ניצבות מטולה, יסוד המעלה וגני תקווה.

גם עמק חפר מצטיינת בתחום, לאחר שתושביה מחזרו הכי הרבה מבין כל תושבי המועצות האזוריות.  תושבי עמק חפר מחזרו משקל אריזות של 1.19 קילו ממוצע למשק בית (פוטנציאל האריזות למשק בית עומד על כשני קילוגרם בשבוע). נתון זה מראה על מעורבות גבוהה של התושבים ומחויבות למחזור. מועצות עמק יזרעאל וחבל אילות הגיעו אף הן לרמת הפרדה איכותית של פסולת אריזות.

כמו כן, השנה, במסגרת יום המחזור, אירח נשיא המדינה ראובן ריבלין את ראשי הרשויות והמועצות הזוכות, שקיבלו מידי השר להגנת הסביבה זאב אלקין ומנכ"ל תאגיד תמיר, רוני איידלר, את אותות המצטיינים במחזור.

ראש העיר אריאל אלי שבירו בירך על הבשורה ואמר "הפרס הזה שייך לכל תושב ותושבת בעיר אריאל המקפידים על הפרדת פסולת והשלכת אריזות לפח הכתום. עיר ירוקה ומקיימת היא אחת מאבני היסוד בחזון שלי והודות לשיתוף הפעולה עם תאגיד תמיר ועבודה אינטנסיבית של גורמי הסביבה, החינוך וההסברה בעירייה הגענו להישג החשוב ולהובלה ארצית במחזור".

שבירו במעמד הטקס

שבירו במעמד הטקסצילום: יח"צ