רבנים בכירים בציונות הדתית נגד עזרא שיינברג: "לא לתת לו להתבסס בקהילה"

רבנים בכירים בציונות הדתית, בניהם הרב דוד סתיו והרב שמואל אליהו, חתמו על גילוי דעת משותף בו ביקשו שלא להעניק לעזרא שיינברג, שהורשע בעבירות מין חמורות במספר נשים, מקום בקהילות השונות בארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/19 15:29 יח בכסלו התשפ

רבנים בכירים בציונות הדתית נגד עזרא שיינברג: "לא לתת לו להתבסס בקהילה"
הרב עזרא שיינברג, צילום: פלאש 90. באסל עווידאת

רבנים בכירים בציונות הדתית פירסמו היום (ב') גילוי דעת ובו ביקשו שלא להעניק לעזרא שיינברג, שהורשע בעבירות מין חמורות במספר נשים, מקום בקהילות השונות בארץ בכלל ובקהילה בחפץ חיים בפרט ששם הוא נוהג לבקר. שיינברג אמור לצאת מהכלא לחופשה בעוד יומיים. 


להורדת הקובץ

"מאז הורשע בעבירות מין חמורות מרצה עזרא שיינברג עונש של שבע וחצי שנות מאסר, במהלך תקופה זו מקבל עזרא חופשה קבועה בה הוא מקבל בית חם בבית משפחתו שבקיבוץ חפץ חיים" כתבו הרבנים הבכירים. עזרא שיינברג הוסיפו חותמי המכתב מעולם לא הביע חרטא על מעשיו, מעולם לא ביקש את סליחת הנפגעות ועדיין בוחרת קהילת הקיבוץ להעניק לו מרחב בו הוא מרגיש רצוי. "מרחב שמעניק לו תחושת ביטחון ומסכן את הסביבה הקרובה שיכולה להיות בין קורבנותיו הבאים". בין יתר החותמים נמצאים הרב דוד סתיו יושב ראש ארגון רבני צהר, הרב רפי פוירשטיין  מבכירי רבני צהר, הרב אורי שרקי, הרב יהושע שפירא והרב שמואל אליהו. 

הרבנים הוסיפו במכתבם כי הם כרבנים "רואים הכרח לזעוק את זעקת הנפגעות ולקרוא לקהילת חפץ חיים ולקהילות נוספות לא להעניק את האפשרות להתבסס בקהילה חדשה ללא זהירות ובניית גדרות מתאימים" אנו מחוייבים ציינו כותבי המכתב "להגן על נפשן של הנשים והמשפחות שעדיין מתמודדות עם הפגיעה ולא לתת מקום לאדם הפוגע חזרה אל תוך קהילותינו"

בעקבות הפרסום בכיפה הודיעו במזכירות הקיבוץ כי "מדובר בעניין פרטי עם קרובי משפחה שממלאים את צו בית המשפט. קיבוץ חפץ חיים לא מיודע לא נשאל לא מארח לא בוחר ולא מתערב במקרים פרטיים  אשר נעשים על פי חוק ואין אפשרות חוקית או הלכתית למנוע אותם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן