הרב הראשי מביע דאגה כנגד המצב הרוחני בצה"ל

הרב הראשי שגר מכתב לרבנות הצבאית בו הוא מביע חשש כנגד ארגונים זרים המנסים לפגוע במצבו הרוחני של צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/19 12:02 יח בכסלו התשפ

הרב הראשי מביע דאגה כנגד המצב הרוחני בצה"ל
הרב דוד לאו, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, שלח מכתב אל הרב במילואים הרב שי הירש ובו הוא יוצא כנגד הפגיעה במצב הרוחני של צה"ל, שלטענתו אחראים לה ארגוני חוץ שמנסים לפגוע בחיילים הדתיים. "לצערי, בעת האחרונה עדים אנו לכרסום במספר נושאים שהם מיסודות הדת ופשו בקרב מחננו. דברים שיש בהם פגיעה קשה בתורת ישראל, ויותר מכך, ישנם גורמים רבים שמשפיעים על זכותם של שומרי תורה ומצוות לקיים אורח חיים כאמונתם בעת שירותם. ברור שמנהיגי הצבא מבקשים לסייע לכל אחד לשרת בלי סתירה לאורח חייו, אבל עדיין יש מקום לשיפור"

במכתב הרב הראשי טוען שכבר בראשית הקמת הצבא היו מודעים למעמדו ותפקידו של צה"ל הן בתפקידו הבסיסי ליצור הגנה, אך לא פחות חשוב גם צה"ל צריך לשמור על רוח של צבא הנלחם תוך כדי אמונה באלוקיו, ולכן יש להקפיד ולשמור על גדרי ההלכה בתוך הצבא: " יחודו של הצבא הישראלי אינו רק בכוחו אלא בעיקר ברוחו, 'לא בחיל ולא בכוח כי אם ברוחי אמר ה' '. וכלי המלחמה של העם היושב בציון מאז ומתמיד, היו עוז רוחו ואמונתו באלוקיו. משום כך, הציווי 'והיה מחניך קדוש' - זהו צו אלוקי שמחייב אותנו לשמור על גדרי ההלכה במסגרת הצבאית"  


להורדת הקובץ

מ'פורום רבנים במילואים' נמסר לכיפה: "מעמד היהדות בצה''ל מטריד את הרבנים הראשיים לישראל שליט"א, אשר מקבלים אל שולחנם פניות רבות מהשטח. מעמד הרבנות הצבאית, כחלק מעולם הרבנות הממלכתית בישראל, הינו אינטרס ערכי עליון של הרמטכ"ל כוכבי אשר ודאי יהיה קשוב לקריאה זו. עבודת הקודש של רבני צה''ל חייבת להיות רלוונטית, מובילה ובעלת עמוד שדרה חזק כצו התורה 'והיה מחניך קדוש'".