ליברמן מזהיר: יש דיל בין כחול לבן לחרדים

יו"ר ישראל ביתנו פותח קמפיין ומסמן את כחול לבן כשותפה של החרדים: "זו אותה מפלגה שהבטיחה לבוחריה לפני הבחירות האחרונות להקים ממשלת אחדות חילונית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/19 08:25 יח בכסלו התשפ

ליברמן מזהיר: יש דיל בין כחול לבן לחרדים
חוזרים להיות חברים? ליברמן עם ליצמן ודרעי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מתחיל בקמפיין בחירות: יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הסביר בחשבון הפייסבוק שלו כי לאחר שראה את ההתחממות ביחסים בין חברי הכנסת החרדים לבין צמרת כחול לבן הוא הסיק כי כי עסקה בין הצדדים לקראת המשא ומתן הקואליציוני הבא. 

"דברי "ההספד" של הח"כים החרדים על נתניהו ביום פיזור הכנסת ולאחר מכן, וחילופי השבחים בין כחול לבן למפלגות החרדיות לא מותירים מקום לספק - יש דיל סגור ביניהן להקמת קואליציה לאחר הבחירות הבאות", הזהיר ח"כ ליברמן. 

יו"ר ישראל ביתנו שואף להגיד את כוחו הפוליטי בעזרת שאיבת מנדטים מכחול לבן ולכן ממשיך לדבוק בעמדתו להקים ממשלה ללא החרים, אולם נראה כי בכחול לבן מחזרים אחרי חברי הכנסת מש"ס ויהדות התורה: "הסימנים לכך נראו באופן ברור בחודשים האחרונים, כאשר ראשי כחול לבן יצאו מגדרם כדי לשמור על משה גפני כיו"ר ועדת הכספים, ותמכו ללא סייג בהעברת כספים קואליציונים למוסדות של ש"ס ויהדות התורה, בניגוד לעמדת "ישראל ביתנו". לזה נוסיף את דבריהם של ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה: "גנץ הוא שותף פוליטי ראוי" ודרעי ברדיו קול חי: "כחול לבן היו מוכנים לתת לנו הכל"".

עוד הוסיף ליברמן: העדות המובהקת לכך שגוש החרדים-נתניהו התפרק וקם גוש החרדים-גנץ היא ההצהרה מאתמול של כחול לבן שצוטטה על ידי יובל קרני בידיעות אחרונות: "לא ננהל קמפיין אנטי חרדי... ננהל מו"מ עם החרדים תוך כדי הקמפיין", זו אותה מפלגה שהבטיחה לבוחריה לפני הבחירות האחרונות להקים ממשלת אחדות חילונית, שתפעל נגד הכפייה הדתית, והמבין יבין..."